Google Glass får nya bågar för slipade glas och solglasögon

Permalänk

Som bärare till ett par riktiga tjockbrillor så är jag inte alls intresserad av något annan än något som går att montera på dom som jag redan har. Mina ögon kostar 5-6000:- och att få i mina glas i dom där kanske(garanterat) inte fungerar bra utan att gå in på allt för mycket detaljer..

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Någon som testat google-brillor, är det något att ha?

Jag har testat och de har en bra bit kvar innan de är värda att köpa imo. Skärmen är usel, navigationen är irriterande och funktionaliteten är mycket begränsad. Nu kommer ju funktionaliteten garanterat utvecklas och navigationen vänjer man nog sig vid men skärmen var riktigt dålig och jag hoppas de släpper dem med en bättre skärm för som de är nu skulle jag inte rekomendera dem.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Verklighetsförstärkande...
Det var nått nytt... blir allt ännu mer verkligt då? Högre upplösning på texturer och sånt?

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Någon som testat google-brillor, är det något att ha?

Jag testade i höstas. Riktigt roligt koncept, men jag såg inte särskilt mycket utan glasögon. Google-killen sa då att det "inte fanns några planer" på att kunna fästa ett Glass till vanliga glasögon. Jag frågade hur de riktigt tänkte, men det berodde på att det tills vidare är på prototypstadiet och inte nödvändigtvis kommer att hitta ut på konsumentmarknaden.

Visa signatur

Spelburken: | Corsair Carbide Air 540 | ASUS Gryphon Z87 | Core i7-4770K @ 4,0 GHz | Kingston HyperX 16 GB DDR3 | Nvidia GeForce GTX 1070 Ti 8 GB | Chieftec A-135 850W | WDC Green/Blue 2 TB | Samsung 840 EVO 120GB / 500 GB |
Arbetsburken: | MacBook Pro 15" | Late 2011 | 2.2 GHz Intel Core i7 | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6750M 512 MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Någon som testat google-brillor, är det något att ha?

Jag har testat och det är en riktigt hög nördfaktor på dom, men som det ser ut idag så är det inget jag vill bära på offentliga platser. Den dagen dom lyckas göra så att man inte ser ut som en nolla så kan det vara något, men tills den dagen kommer så kommer jag alltid att tänka på Laserscope så fort jag ser dom.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Undra hur lagligt det är med en skärm rakt framför ögat när man kör bil dock

Nu vet jag inte exakt hur det fungerar men det är väl en transparent skärm som man kan sätta på och av?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Efter att ha testat ett par innan nyår så kan jag säga att de måste höja byggkvaliteten och design på dem. Jag vill gärna hata dem men känner fortsatt att jag mycket gärna skulle ha ett par. Tar de ett blad ur apples bok och gör en robust och väl designad produkt så kommer jag att köpa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Verklighetsförstärkande...
Det var nått nytt... blir allt ännu mer verkligt då? Högre upplösning på texturer och sånt?

Du får upp information om det du tittar på.
Finns appar till telefonen om du vill pröva på.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Snyggare än dom som va innan.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Håller med men om man bortser från det så kan det vara kul.

Permalänk
Medlem

Känns som att detta 'verktyg' kommer brukas flitigt av NSA. :D.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Inaktiv

Fungerar det att skriva "_nomap" i pannan tro?

Nej tack för övrigt.

Permalänk
Medlem

Framtiden är snart här!
Kan förstå folk som tycker att det är dorky eller läbbigt. Det tyckte jag också första gången man hörde talas om hands-free där folk såg ut som psykopater när de talade till sig själva. Andra känslor nu dock, google glass är ett steg framåt in till framtiden och det väcker en jävlar massa sci-fi känslor när man kollade på videon och den kameran som satt på bågarna :).

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Alla här verkar ha missat: http://the-gadgeteer.com/2014/01/20/amc-movie-theater-calls-f... & http://www.theverge.com/2014/1/21/5331748/google-glass-wearin... http://www.forbes.com/sites/emmawoollacott/2014/01/22/homelan...
Känns som att samhället har lite anpassning kvar tills det blir helt accepterat att gå runt med en kamera på skallen...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tycker att den verkar lite klumpig ännu! vore fint att ha filma när man tex. drar in stor fisken!

Permalänk
Medlem

Så, google glass. Ska vara häftiga, nya och coola.

Vilket ljushuvud hos google kom då på idén att köra en ctrl+c på närmaste hipster när de skulle designa dessa? Som att varenda kotte vill gå runt och se ut som ett misslyckat försök till att vara en retro-nörd från 80-talet...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

känslan av att ge en käftsmäll på första personen med googleglass som försöker spana in mig med ansiktsigenkänning å hela baletten = priceless
vet inte om det blir så, men hörde talas om att man skulle kunna scanna ansikten med dessa i senare utveckling, där man ska kunna få upp facebook profiler och hela tjofräset?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Jag kommer själv inskaffa mig ett par när de kommer om det kommer ligga runt 1000kr. Frågan är bara, när?! Någon gång under året. Själv hoppas jag och tror att vi eventuellt kan se dom till våren i butikerna. Just solglasmodellen bör dom sattsa på att få ut innan sommaren.

Du glömde en nolla i ditt pris... skulle gärna ha ett par men över 10.000 är lite för dyrt, väntar tills de blir billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqlzr:

Jag ser hellre en vettig utveckling av de så kallade smart watches. Känns inte lika dorky med en klocka som ett par stora glasögon. Dessutom är ju prislappen ganska saftig på ett par Google Glasses, men jag antar att det är lite av grejen också. Dom är inte ämnade för vanliga Svenssons

Prislappen är gjord så att bara de som är tänkte att testa dem ska göra det. Kommer vara mycket billigare vid lansering.

Skrivet av truedesire:

känslan av att ge en käftsmäll på första personen med googleglass som försöker spana in mig med ansiktsigenkänning å hela baletten = priceless
vet inte om det blir så, men hörde talas om att man skulle kunna scanna ansikten med dessa i senare utveckling, där man ska kunna få upp facebook profiler och hela tjofräset?

Google skulle aldrig göra så man fick upp facebook-profiler, men G+ däremot. Dock är det inget som kommer hända, anledningen kommer jag inte ihåg, men har för mig det hade med integritet att göra.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

10721a;14334901]Men asså, varför inte göra hela glaset som en/två skärmar som man kan stänga av och på, på beställning?[/QUOTE]

Är just detta jag väntar på.

Permalänk
Medlem

Glassholes---

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti