Samsung slutar med bärbara datorer 2015

Permalänk
Medlem

slutar dom med laptop för att bara bygga hybrider då förstår jag.. men lägger dom ner allt tycker jag dom gör ett misstag.. samsung skulle domminera hela marknaden om dom fick ut sin ativ q.

rip ativ q

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Synd. Gillar deras 9 serie.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Läste att när HP slutade med win8 var det för de låga marginalerna med dem datorerna. Ibland var marginalerna såpass låga att ett enda telefonsamtal om hur någonting fungerade (win8, "hur hittar jag tillbaka till skrivbordet", etc.) skulle göra den datorn till en förlust affär.
Samma med bloatware, det betalar för att vara med på datorn när den startar hos människor. Marginalerna är så jäkla låga att det är en normal lösning att tillåta jäkligt udda program vara förinstallerade för att OEM inte ska konka!

Och i slutändan står jag i butiken som säljer bärbara och det enda jag vill är att påpeka för säljfolket som kämpar på golvet att jag inte är intresserad av något dem har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallesprattt:

Deras Ultrabooks var ändå bara plastiga och kändes allmänt billiga. Tacka vet jag Apple och Asus.

Trött man blir på plastiga kommentarer.
Apple och Asus gör riktigt fina datorer, men du menar att Samsung inte har en modell i aluminium som inte känns billig?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bennyfax:

Trött man blir på plastiga kommentarer.
Apple och Asus gör riktigt fina datorer, men du menar att Samsung inte har en modell i aluminium som inte känns billig?

Snälla förvåna mig och hitta en med samma sköna byggkvalité som en Macbook. Touchpaden är oslagbar och tangentborden failar Samsung med 9 gånger av 10. Asus gör ett riktigt bra jobb med sina Ultrabooks.

Permalänk
Avstängd

Inte konstigt att företagen inte lyckas sälja när dom envisas med att satsa på designen framför prestanda.
Min Thinkpad ser nästan exakt lika dan ut som den gjorde för 10 år sedan men insidan är extremt mycket bättre.
Vad kan man dra för slutsatser av det? Jo det är som vanligt insidan som räknas.

Samma anledning som att Apple fortfarande säljer bra, de har en genomtänkt insida, även om de tar överpris betalt för sin utsida.

Permalänk
Medlem

Så mycket okunskap om Samsungs laptops i denna tråden. 9 serien är ju helt grym och jag vill se något annat märke på PC-sidan som slår den i design eller tunnhet.

Tråkig nyhet att läsa om den är sann.