Nytt 770 i burken - vägrar boota

Permalänk
Medlem

Nytt 770 i burken - vägrar boota

Hejhopp!

Jag hjälpte min bror häromdagen med att bygga ihop hans nya dator. Så tänkte att jag skulle visa lite syskonkärlek genom att överlåta mitt gamla 670 åt han medan jag köpte ett nytt 770 åt mig.

Så när jag väl hade monterat det på plats, så testade jag starta upp burken och kommer inte längre än bootskärmen och kan inte komma in i bios. Testade då att sätta in mitt antika 460 och då funkade det, så jag undrar om det är att nätagget inte klarar av det? Datorn står i min signatur(plus 6 fläktar), kan tillägga att både 670 och 770 är från gigabyte.

Mvh myskah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk

Jag hade ett liknande problem. Mitt GTX 660 funkade inte i min dator så jag följde några goda råd från sweclockers och köpte ett nytt moderkort för typ 500 kr. Och nu funkar det. Jag tror att din PSU ska klarar det. Det står att ett 770 behöver ungefär 600w.

Lycka till!

Visa signatur

Grafikkort: GTX 970 | Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | CPU: AMD R5 2600X | SSD: Samsung EVO 250GB | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB | PSU: CoolerMaster B600 | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Corsair Gaming M65 RGB | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Hejhopp!

Jag hjälpte min bror häromdagen med att bygga ihop hans nya dator. Så tänkte att jag skulle visa lite syskonkärlek genom att överlåta mitt gamla 670 åt han medan jag köpte ett nytt 770 åt mig.

Så när jag väl hade monterat det på plats, så testade jag starta upp burken och kommer inte längre än bootskärmen och kan inte komma in i bios. Testade då att sätta in mitt antika 460 och då funkade det, så jag undrar om det är att nätagget inte klarar av det? Datorn står i min signatur(plus 6 fläktar), kan tillägga att både 670 och 770 är från gigabyte.

Mvh myskah

Skickades från m.sweclockers.com

Har du senaste bios för ditt moderkort? Om inte så uppdatera det och prova grafikkortet igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Har du senaste bios för ditt moderkort? Om inte så uppdatera det och prova grafikkortet igen.

Testade att göra det och nu fungerar den igen Jag tackar och bockar för hjälpen

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE