Permalänk

Tredje skärmen hittas inte.

Fick just tillbaka ett helt nytt GTX 670 från Tyskland som gick på garantin. Kortet ska tydligen vara helt ny och felfritt. Men jag stötte på ett problem på vägen. När jag ska koppla in min tredje skärm till DVI-uttaget så hittas den inte. Jag har kopplat in en HDMI och en DVI som fungerar perfekt, men den tredje kan jag inte sätta på hur jag än gör. Jag har bytt kablar, testat ändra på vart skärmarna går, ändå inget resultat. Det enda logiska är att DVI-uttaget är sönder, men det kan inte vara möjligt då jag fick mitt grafikkort igår. Drivrutinerna är ominstallerade och fungerar bra. (Alla 3 skärmar funkade perfekt på mitt förra GTX 670).

Några tips? Tack.

Permalänk
Medlem

Tredje skärmen måste köras via Displayport.
Ett av DVI-uttagen delar med HDMI, så två DVI + HDMI funkar inte.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMormor:

Fick just tillbaka ett helt nytt GTX 670 från Tyskland som gick på garantin. Kortet ska tydligen vara helt ny och felfritt. Men jag stötte på ett problem på vägen. När jag ska koppla in min tredje skärm till DVI-uttaget så hittas den inte. Jag har kopplat in en HDMI och en DVI som fungerar perfekt, men den tredje kan jag inte sätta på hur jag än gör. Jag har bytt kablar, testat ändra på vart skärmarna går, ändå inget resultat. Det enda logiska är att DVI-uttaget är sönder, men det kan inte vara möjligt då jag fick mitt grafikkort igår. Drivrutinerna är ominstallerade och fungerar bra. (Alla 3 skärmar funkade perfekt på mitt förra GTX 670).

Några tips? Tack.

Standard felsökning är väl typ att koppla in endast en skärm i det uttaget med en kabel som du vet fungerar och se om det går då. Funkar det så är det någon knas med möjligheterna/inställningarna för att köra fler skärmar. Funkar det inte så är uttaget trasigt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Mansonite:

Tredje skärmen måste köras via Displayport.
Ett av DVI-uttagen delar med HDMI, så två DVI + HDMI funkar inte.

Fast det funkade ju vid ett tidigare tillfälle. Hur fixar jag det då? DVI-HDMI kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Tredje skärmen måste köras via Displayport.
Ett av DVI-uttagen delar med HDMI, så två DVI + HDMI funkar inte.

Inte med Nvidia. Det är så på (vissa?) AMD-kort men Nvidia funkar fint att köra DVI+DVI+HDMI. Jag har det kopplat så med mitt 680.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Standard felsökning är väl typ att koppla in endast en skärm i det uttaget med en kabel som du vet fungerar och se om det går då. Funkar det så är det någon knas med möjligheterna/inställningarna för att köra fler skärmar. Funkar det inte så är uttaget trasigt.

Testade det nu och det funkade ej. Så att det är fel på DVI-uttaget då och de skickade upp ett trasigt grafikkort? Tungt.

Permalänk
Medlem

Enligt specifikation ska det här kortet klara fyra samtidiga skärmar.
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-670/...

Om du bara kopplar en skärm till DVI-uttaget, fungerar det då?
Jag förutsätter att du inte har någon adapter utan att det är DVI-D-ingång på skärmen också.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMormor:

Testade det nu och det funkade ej. Så att det är fel på DVI-uttaget då och de skickade upp ett trasigt grafikkort? Tungt.

Vad är det för modell av GTX670? Tror inte det finns några skumma lösningar som på ASUS har på några av sina AMD-kort med switchar för att kunna använda alla DVI-portar men det kan vara värt att googla på iaf.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av aniron:

Enligt specifikation ska det här kortet klara fyra samtidiga skärmar.
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-670/...

Om du bara kopplar en skärm till DVI-uttaget, fungerar det då?
Jag förutsätter att du inte har någon adapter utan att det är DVI-D-ingång på skärmen också.

Jag kopplade ut alla skärmar och kopplade sedan in min DVI-DVI kabel till uttaget jag tror är sönder och det funkade inte. Så att det är högst troligt att DVI-uttaget är sönder och att jag får köpa ett nytt. Jo jag vet att den klarar fyra Mitt förra GTX 670 funkade perfekt med mina tre skärmar.

Permalänk
Skrivet av era909:

Vad är det för modell av GTX670? Tror inte det finns några skumma lösningar som på ASUS har på några av sina AMD-kort med switchar för att kunna använda alla DVI-portar men det kan vara värt att googla på iaf.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1239034

Klassikern.

Permalänk
Medlem

Okej, det där har ju samma PCB som mitt 680 och har så vitt jag vet inga fullösningar. Det lutar tyvärr åt att det är trasigt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL