Permalänk
Medlem

datorn startar om efter windowsloggan

. Den startar och går ända fram tills windowsloggan. Efter det blir det svart och Sen hörs ett klickande ljud från burken och den startar om. Har testat installera om windows på både ssdn och en vanlig hårddisk. Och då startar den och jag kan installera modekortets drivrutiner etc. Sen när jag ska starta om den igen så blir det samma jävla problem. Jah har provat att plocka ur hårddiskarna en efter en osv osv men funkar fan inte..

Hjäälp

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag satt och spelade cs:go när båda skärmarna blev svarta men datorn var fortfarande igång.

Permalänk
Medlem

Tror att det är RAM-minnena som spökar. Om du inte har några liggandes köp några de är ganska billiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Tror att det är RAM-minnena som spökar. Om du inte har några liggandes köp några de är ganska billiga.

Tack. Det ska provas !

Permalänk
Medlem

CS:GO är förövrigt ett väldigt konstigt spel har fått min data att krascha 4-5 gånger med svart skärm och datorn fortfarande igång. Vet fortfarande inte vad felet är! Haft polare som haft problem också.

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Medlem

Men min dator startar ju inte längre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogglo:

Men min dator startar ju inte längre..

Och med det menar du exakt vad?

Andra som skrivit så har menat allt från helt död dator tills att deras favorit program i Windows inte startade. Vi behöver nog också veta mer om vad det är för dator och hur gammal den är men det beror mycket på vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Och med det menar du exakt vad?

Andra som skrivit så har menat allt från helt död dator tills att deras favorit program i Windows inte startade. Vi behöver nog också veta mer om vad det är för dator och hur gammal den är men det beror mycket på vad du menar.

Läs mitt första inlägg. Men datorn är dryga 1 år gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Och med det menar du exakt vad?

Andra som skrivit så har menat allt från helt död dator tills att deras favorit program i Windows inte startade. Vi behöver nog också veta mer om vad det är för dator och hur gammal den är men det beror mycket på vad du menar.

Står i första posten vad han menar med detta, dock håller jag ju med om att det kan vara bra att lista ut vad datorn har för delar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Står i första posten vad han menar med detta, dock håller jag ju med om att det kan vara bra att lista ut vad datorn har för delar.

Tx 650 nätagg. Gtx660 TI grafikkort. Asrock z77 extreme 4 moderkort. 2 stycken corsair 8gb ramminnen. 120gb intel ssd. 2tb seagate barracuda hdd. Och en i5 processor

Permalänk
Medlem

Tagit ur raminnen 1 åt gången och provat. Ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Tror att det är RAM-minnena som spökar. Om du inte har några liggandes köp några de är ganska billiga.

RAM är INTE billigt nuförtiden.
Det kostar ungefär dubbelt så mycket som för ca 1 1/2 år sedan.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

RAM är INTE billigt nuförtiden.
Det kostar ungefär dubbelt så mycket som för ca 1 1/2 år sedan.

Ärligt talat skiter jag i vad det kostar. Grabbar (och tjejer) jag sitter ju här utan dator. Hjälp mig. Kollat på tv i 7 timmar. Vet ni hur mycket skit det finns där egentligen? Judys domstol och greys anatomy.. är i bios just nu och kollar temperaturer och dom ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogglo:

Ärligt talat skiter jag i vad det kostar. Grabbar (och tjejer) jag sitter ju här utan dator. Hjälp mig. Kollat på tv i 7 timmar. Vet ni hur mycket skit det finns där egentligen? Judys domstol och greys anatomy.. är i bios just nu och kollar temperaturer och dom ser bra ut.

Ut o rör på di pojk

Och sen så skulle jag gissa på att hhdn har pajat. Har alltid haft samma problem när mina har pajat

Permalänk
Medlem
Skrivet av growwsen:

Ut o rör på di pojk

Och sen så skulle jag gissa på att hhdn har pajat. Har alltid haft samma problem när mina har pajat

Hhdn ?

Permalänk
Medlem

Kan starta datorn i safemode och då kommer jag till skrivbordet osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogglo:

menar såklart hårddisken
hdd:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av growwsen:

menar såklart hårddisken
hdd:n

Men har installerat windows på 4 olika hårddiskar och få samma resultat

Permalänk
Medlem

Det skulle ju kunna vara vad som helst, exempelvis nätagget, eller grafikkortet för att inte nämna det som redan nämnts...

Permalänk
Skrivet av hogglo:

. Den startar och går ända fram tills windowsloggan. Efter det blir det svart och Sen hörs ett klickande ljud från burken och den startar om. Har testat installera om windows på både ssdn och en vanlig hårddisk. Och då startar den och jag kan installera modekortets drivrutiner etc. Sen när jag ska starta om den igen så blir det samma jävla problem. Jah har provat att plocka ur hårddiskarna en efter en osv osv men funkar fan inte..

Hjäälp

Haha vilket problem (har jävlats med samma själv just idag)
Det jag kom fram till var 2 "trasiga" RAM-minnen, tog ut de två startade om och vipps så fungerar det.

Fick förövrigt lov att installera om windows, vet inte om det är något du behöver men.

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att det är ditt grafikkort som spökar.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Står i första posten vad han menar med detta, dock håller jag ju med om att det kan vara bra att lista ut vad datorn har för delar.

Missförstod inlägg 6 som han skrev. Trodde det blivit värre än i hans tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem

Okej nu startade jag datorn en sista gång och nu verkar den gå perfekt ? Men nu ligger måste jag installera windows på ssdn igen. Fpr hoppas på det bästa! Tack för hjälpen gubbs och damer !

Permalänk
Medlem

Verkar ju märkligt att det skulle lösa sig bara sådär!
Bra att det funkar men jag skulle nog kört memtest (memtest.org) över en natt för att kolla att det verkligen inte är något fel på dina minnen även om du testat de var för sig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Haha nej nu jävlar i helvete har datorjäveln gått lös. Jag trodde att den skulle funka men icke sa den jävls nicke. Nu är det såhär att jag kan starta med windows skivan i och boota om windows på datorn och vipps så funkar det. Men när jag ska installera grafikkortets drivrutiner och starta om datorn så går den inte att starta igen. Sitter på ett gtx 660 TI grafikkort kan det vara det som spökar ? Har ju garanti kvar så då kan jag ju lika gärna dra in och byta idag ? Mvh förbannad kille

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tacksam för snabba svar då jag strax ska åka till stan !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Plockade ur grafikkortet och då startar datorn felfritt. Då måste det nästan vara problemet va ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogglo:

Plockade ur grafikkortet och då startar datorn felfritt. Då måste det nästan vara problemet va ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja då är det väl grafikkortet. Esd skada kankse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av growwsen:

Ja då är det väl grafikkortet. Esd skada kankse?

Esd skada ? Vad betyder det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hogglo:

Esd skada ? Vad betyder det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Statisk elektricitet.
Det kan vara bra att vara skyddad när man håller på med datorkomponenter.
Prova att gnid en ballong mot huvudet och ta sen på ditt moderkort funkar alltid