Permalänk

Problem med spel

Har nyligen köpt ett nytt grafikkort Geforce 650 TI och har massvis problem när jag spelar wow när jag kör på medium settings så går jag ner hela vägen ner till 20-25 fps och jag hackar fram... Övriga i min dator är AMD A6 6400k svart och 8gb ddr3 ram. Kan där möjligtvis ligga ngt fel i bios eftersom min cpu även har apu inbyggd? Trodde att jag iaf skulle kunna spela wow med bra fps på high settings med denna rigg....

Permalänk

Av någon anledning så kan inte Geforce experience optimera mitt spel iheller....

Permalänk

Jag har de senaste drivrutinerna och jag har directx 11.

Permalänk
Medlem

din processor är problemet (den är klen för just WOW som är krävande på processorn)
du har köpt en dualcore som inte kostar särskilt mycket till datorn...
fast inte många datorer som orkar med wow pga alla spelare och de små sakerna de lagt till...

http://www.inet.se/produkt/5308720/amd-a6-6400k-3-9-ghz-fm2 är vad endast processorn kostar så det är inte mycket du lagt ner direkt där det är viktigt att lägga ner pengar för en speldator (speciellt för wow som du verkar vilja spela).

(Om du nu vill köpa ny processor endast så ska du kika på denna) http://www.inet.se/produkt/5308722/amd-a8-6600k-3-9-ghz-fm2
den ska klara av spelet bättre men hur mycket bättre är svårt att säga då spelet är ganska tungt för processorn och inte delar ut det särskilt bra på flera kärnor fortfarande.

Annars är det tyvärr intels I5 och bättre som gäller för skaplig fps (inte över 60 då men runt 45 - 50 fps kanske du når då med I5.)
kasst optimerad grafikmotor som är gammal. Så inte så konstigt att det är låg fps även på datorer för 20.000 som då istället visar användningen lägre och inte utnyttjar alla kraft ur datorn trots att den har typ överklockning på en I7 4770k till 4,6 ghz och gtx 770 som lätt klarar av bf3 maxat men går ner på knäna i wow pga att det inte är en bra optimerad grafikmotor för dagens hårdvara trots att den ökat på grafikmässiga krav och effekter så har den inte kunnat utnyttja dessa optimalt...
http://www.inet.se/produkt/5310053/intel-core-i5-4670k-3-4-gh...

http://www.inet.se/produkt/1902424/asrock-z87m-pro4-matx

kika även vart du kopplat in kabeln för skärmen som tidigare sagt nedanför och sätt den i grafikkortet. annars är det bättre hårdvara som gäller...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Ett misstag som vissa gör är att koppla in skärmen i moderkortet. Kolla så sladden sitter i grafikkortet.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Wow flyter vid 30 fps (gammal motor) ....sen är det ett mmo du kommer aldrig ligga på en konstant framerate.

Min i7 med geforce 760 går på knäna på vissa ställen i spelet .... som sagt det är ett mmo inte en first person shooter ..sluta va så fixerade vid FPS.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

Jadå sladden är kopplad till grafikkortet. Dessvärre är FPS väldigt låg och jag laggar även med lägre grafikinställningar förbättringen jämfört med när jag bara körde med APUn är förskräcklig på lägsta grafikinställningar är den bara 10 fps bättre än bara APUn och FPSen hoppar väldigt väldigt mycke ena sekunden är den på 60 nästa nere på 25 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brorsson22:

Jadå sladden är kopplad till grafikkortet. Dessvärre är FPS väldigt låg och jag laggar även med lägre grafikinställningar förbättringen jämfört med när jag bara körde med APUn är förskräcklig på lägsta grafikinställningar är den bara 10 fps bättre än bara APUn och FPSen hoppar väldigt väldigt mycke ena sekunden är den på 60 nästa nere på 25 osv.

Jag har ibland ngt liknande problem med min GTx 660 ti 3GB, när jag kör BF4 så 90% av tiden så har jag 100fps och inge lagg. men i bland ligger min Nvivia network service på nästan fullt minne och jag får bara 50-60 fps med vilken som helst grafik inställning :S (för mig räcker det bara att starta om datorn)
i5 4670k
16gb
gtx660ti3gb

Permalänk

Doc så är mitt problem konstant händer direkt när jag startar spelet hittar jag ingen lösning kan jag lika gärna lämna tillbaka grafikkortet och köra med APUn för så dåligt är de dessvärre

Permalänk

Vad skulle vara bäst för datorn att byta in grafikkortet och köpa istället en ssd hårddisk eller en ny prosessor isåfall ngn med inbuggd apu tex http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brorsson22:

Vad skulle vara bäst för datorn att byta in grafikkortet och köpa istället en ssd hårddisk eller en ny prosessor isåfall ngn med inbuggd apu tex http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...

varför ny hårddisk?

Permalänk

Sitter på en vanlig hårddisk just nu tänkte mest vad som skulle vara störst upgradering en ny a10 eller fortsätta med min a6 och köra med en ssd hårddisk....

Permalänk
Medlem

Varför ska det vara en APU? För att den ska passa i moderkortet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

För att jag inte tänker behålla grafikkortet om jag ska byta prosessor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brorsson22:

För att jag inte tänker behålla grafikkortet om jag ska byta prosessor

Grafikkortet är dock såvitt jag vet mycket bättre en APU. Rätta mej om jag har fel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Mjo absolut är det så men eftersom jag har valet att välja antingen en ny cpu/apu eller grafikkortet och eftersom jag mer eller mindre enbart spelar wow bör jag då inte välja den nyare prosessorn? För mitt WoW presterar nästan lika kasst nu som det gör med min gamla apu... Testade nyss i staden med absolut lägsta grafikinställningar och hade 15-25 fps och massor med lagg.