Permalänk
Medlem

Bluescreen

Tjenare! Visste in vart jag skulle lägga tråden så jag valde att göra det här, då det kanske kan vara problem med minnena.

Får bluescreens till och från så tänkte undra om någon vet vad som kan vara för fel

http://gyazo.com/f4932402df25b34ecb501e08f4c3b357
http://gyazo.com/aabc6682764ce00977d4a65b71710801
(Gick ej att visa bilderna i detta inlägget tyvärr.)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Hedersmedlem

Vad gjorde du när detta hände? Kollat efter skit i windows med AV och/eller MBAM? Kort sagt behöver vi mycket mer info än du har gett oss om ditt specifika problem. Kollat vad det står i dessa filer som den genererat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad gjorde du när detta hände? Kollat efter skit i windows med AV och/eller MBAM? Kort sagt behöver vi mycket mer info än du har gett oss om ditt specifika problem. Kollat vad det står i dessa filer som den genererat?

Jag vet faktiskt inte vad som kan ha orsakat problemet för jag gjorde en återställning med Windows och det löste problemet i vecka eller så, sen kom problemet tillbaka. Jag har skannat efter virus och har skydd m.m.
Jag försökte även komma åt filerna, men lyckades endast komma åt en av de två och den var en -dmg fil så jag vet inte riktigt hur jag ska kolla upp det.

Säg allt du behöver veta så ska jag försöka att kolla upp det!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Hedersmedlem

En första sak du kan testa är att ställa ner klocken på din CPU och GPU till stock. När det gäller sådant här så är det alltid det du bör göra. Har du senaste drivrutiner till det du har i datorn?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

En första sak du kan testa är att ställa ner klocken på din CPU och GPU till stock. När det gäller sådant här så är det alltid det du bör göra. Har du senaste drivrutiner till det du har i datorn?

Hann inte svara igår, jag gör detta när jag kommer hem!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

En första sak du kan testa är att ställa ner klocken på din CPU och GPU till stock. När det gäller sådant här så är det alltid det du bör göra. Har du senaste drivrutiner till det du har i datorn?

Kört båda i stock, fick bluescreen igen :/
Drivrutiner är uppdaterade och har testats att köra på de gamla också.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Hedersmedlem

Ta hem memtest86+ och kör detta några timmar för att utröna om det är minnet som spökar? Har du rent i datorn, från damm då alltså?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)