Bytt nätaggregat och grafikkort nu funkar inte dvd-läsaren och formatering

Permalänk

Bytt nätaggregat och grafikkort nu funkar inte dvd-läsaren och formatering

Då min dator kraschade för ett tag sen så tog jag beslutet att köpa nytt grafikkort och nätaggregat.

Datorn funkar fin fint och grafikkortet är grymt. Problemet är det att på mitt nya nätaggregat fanns det en sladd det stod "dvddrive" på som inte kunde kopplas in i dvdläsaren då uttaget inte passade så jag kopplade in SATAsladden till dvdläsaren istället. Nu har jag införskaffat mig en ny usbdvdläsare men problemet kvarstår vad har jag gjort för fel? När jag försöker formatera om datorn står det Enhetspartion saknas.

ÄR nybörjare!

Permalänk
Medlem

är det usb 3.0? i så fall får dvdläsaren sin ström genom usbporten och då krävs usb 3.0.
annars har dvdläsaren egen strömförsörjning.

angående interna sata disken så ska den vara inkopplade till en sata port och ström från nätaggregatet.
vad har du för intern dvd?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Jag löste det via formatering i windows istället för innan windows har startat upp. Nu funkar datorn perfekt:). Tack för hjälpen ändå!