Leauge of legend hjälp

Permalänk
Medlem

Leauge of legend hjälp

Tjena jag lirar LoL och har börjat streama lite, så försöker fixa en overlay till streamen när jag är ingame, men för att kunna streama ens så måste ja ha borderless i LoL annars ser inte dem som tittar, bilden är bara svart för dem, men spela med borderless är samma som fullscreen så det är lungt, skillnaden är den att jag kan inte ha overlays, för när jag har igång borderless vilket jag måste för att dem ska se, så blir det att overlayen är lite dragen åt höger / vänster som gör att den döljer statsen lite eller hur mycket attack damage och sånt man ha och svårt och se attackerna för den överlayen ligger snett åt sidan istället för runt, hur ska jag göra ?
Jag måste ha borderless för att dem ska kunna se på streamen, och jag vill jätte gjärna ha ett overlay, ( jag kan inte göra ett overlay själv )
( Jag har OBS när jag streamar )
Tack

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Avstängd

Hitta en overlay som har samma upplösning som du har på lol, elr så testar du dig fram mellan olika overlays med olika upplösningar, pröva även att själv ändra storleken på overlayen.

Har själv prövat strema lite med OBS, tog ett tag för mig att få allt att passa.

Permalänk
Medlem

men jag vet ju inte vad jag har för upplösning, det är 1920x1080 men i och med att det är borderless så funkar inte 1920x1080 overlaysen

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Avstängd

Pröva ta en upplösning mindre på overlay bilden, jag testade mig fram genom att ladda hem en massa overlays.

Här har du en massa overlays även en tutorial : http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=...

Permalänk
Medlem

Aj mitt huvud vilken lång mening..
Testa lite olika upplösningar och se vad som händer

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Har du provat olika streamingprogram?

Permalänk
Medlem

jag har testat olika streaming program, det är en till grej som är konstig, när jag pratar i streamen så funkar det utan problem, det är bara allmän delay från twitch antar jag, men det syncar bra osv, men när jag tabbar in i spelet och pratar då hörs jag inte i streamen, men fort jag tabbar ut från spelet och pratar då hörs jag, hur fan kan det bli så

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zezaw123:

jag har testat olika streaming program, det är en till grej som är konstig, när jag pratar i streamen så funkar det utan problem, det är bara allmän delay från twitch antar jag, men det syncar bra osv, men när jag tabbar in i spelet och pratar då hörs jag inte i streamen, men fort jag tabbar ut från spelet och pratar då hörs jag, hur fan kan det bli så

Tycker du ska börja om från början med allt, titta på en bra tutorial och fixa efter den så ordnar sig nog allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

jag har testat olika streaming program, det är en till grej som är konstig, när jag pratar i streamen så funkar det utan problem, det är bara allmän delay från twitch antar jag, men det syncar bra osv, men när jag tabbar in i spelet och pratar då hörs jag inte i streamen, men fort jag tabbar ut från spelet och pratar då hörs jag, hur fan kan det bli så

Varför använder du inte gamecapture? För att göra det i LoL behöver du köra OBS som administratör om jag inte missminner mig. Då skulle du inte behöva ha borderless.

Fungerar inte det så ta en printscreen ingame och använd photoshop. Då kan du använda LoL som ett lager och sen anpassa storleken på overlayen på ett annat lager. Sen när du är klar tar du bara bort screenshotten och sparar layouten så att det passar.

Permalänk

I OBS visst har du lagt till lol under gamecapture och inte fönster "capture"?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiftypants:

Varför använder du inte gamecapture? För att göra det i LoL behöver du köra OBS som administratör om jag inte missminner mig. Då skulle du inte behöva ha borderless.

Fungerar inte det så ta en printscreen ingame och använd photoshop. Då kan du använda LoL som ett lager och sen anpassa storleken på overlayen på ett annat lager. Sen när du är klar tar du bara bort screenshotten och sparar layouten så att det passar.

Nej man behöver inte köra OBS som administratör, bordeless är ett måste om du ska streama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliten92:

Nej man behöver inte köra OBS som administratör, bordeless är ett måste om du ska streama.

Felaktig info.

borderless är inte alls ett måste för att streama.
Som tidigare personer har sagt, gör en capture på LOL. då funkar fullscreen och overlays kommer ligga korrekt.

Permalänk
Medlem

jag måste ha borderless, det funkar inte annars för dem ser inte när jag streamar och jag har LoL i Bildskärmscapture, så dem ser mitt windows med när jag inte spelar för annars ser dem vell bara mitt lol game

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hellhell:

Felaktig info.

borderless är inte alls ett måste för att streama.
Som tidigare personer har sagt, gör en capture på LOL. då funkar fullscreen och overlays kommer ligga korrekt.

Sry my bad.

Permalänk
Medlem

fixat det med ljudet nu så det funkar ingame, det enda problemet jag har nu är overlayen som är konstig, det är allt

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

kan ingen länka en nice overlay som passar till 1920x1080 med borderless, dem jag hittar som har den upplösningen passar inte med broderless och blir lite snea istället, pls ?

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

jag måste ha borderless, det funkar inte annars för dem ser inte när jag streamar och jag har LoL i Bildskärmscapture, så dem ser mitt windows med när jag inte spelar för annars ser dem vell bara mitt lol game

Du har inte byggt upp din scene korrekt.

anledningen till att folk ser en svart skärm när LOL hoppar in i fullscreen är att du inte i OBS fångar upp det fönstret, det du antagligen gjort är att du fångar skrivbordet och om det är din enda capture så måste lol köras i windowed mode för att folk ska se något.

Permalänk
Medlem

ok hellhell, kan du snälla hjälpa mig hur jag gör scenen ? för jag vill att dem ska se både mitt ingame och även windows när jag är ut tabbad, för om jag kan lira LoL i fullscreen när dem kollar så kommer ju även overlayen funka med, men enligt alla så ska det inte gå o lira lol i fulscreen när man streamar

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliten92:

Nej man behöver inte köra OBS som administratör, bordeless är ett måste om du ska streama.

Bullshit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

ok hellhell, kan du snälla hjälpa mig hur jag gör scenen ? för jag vill att dem ska se både mitt ingame och även windows när jag är ut tabbad, för om jag kan lira LoL i fullscreen när dem kollar så kommer ju även overlayen funka med, men enligt alla så ska det inte gå o lira lol i fulscreen när man streamar

När du är inne i LoL tabbar ur till OBS och lägg sedan till en ny scen där du väljer lol. För att lägga till LoLs fönster där du köar för games är inte samma fönster som när du är in-game.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du hellhell, jag testade med fullscreen nu och det funkade när jag la till en gamecapture!, MEN när jag tabbar ut från spelet så hänger sig spelet på streamen för den kan inte visa windows också endå jag har en bildskärmscapture också -.-, fick igång det iafall i fullscreen en stund och det är fortfarande snett med overlayen endå jag har det i fullscreen, så då gör det inget om jag kör borderless endå, men fattar fan ingeting varför overlayen är fel när det är rätt resulution hela tiden

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Problemet är löst, får hjälp i skype, tack för alla svar.

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Om du fått i gång fullscreen capture så är det juh bara att lägga till din overlay?, om overlayen har samma upplösning som din ingame-upplösning borde den hamna rätt. annars får du editera bilden i något redigeringsprogram och flytta bilden x antal pixlar så den hamnar rätt

Har ingen direkt erfarenhet av detta, provade bara OBS någon eftermiddag när jag hade tråkigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ViizzlY:

Bullshit

Skickades från m.sweclockers.com

Har du ett par ögon ser du att jag skrev "sry my bad"