Googe måste fixa chrome tillägg.

Permalänk
Medlem

Googe måste fixa chrome tillägg.

Ja som titel. Google chrome är en mycket bra webläsare med många trevliga tillägg. Eller det hade det iaf. Nu känns det som fler och fler tillägg ineehåller adware som blir mer och mer frustrerande att bli av med.

Den här jäveln till exempel. Adware rakt igenom. Efter lite grävande gick det att få bort. Inte heller ett tillägg jag lagt till utan smitit med via något program eller annat tillägg. Jag tycker om tilägg men har fått ta bort fler och fler då de sysslar med datamining och extra reklam överallt. Tycker det är dags för google att klampa ner foten på att tredjepartsprogram kan installera tillägg utan att användaren godkänner dem i Chrome. Och göra en rejäl rensning i https://chrome.google.com/webstore/.

Nu är jag mest arg så inte säker jag skriver något vettigt. Vad tycker ni om den ökande mängden reklam på internet?

Tycker även det är i googles bästa intresse att få borta dessa tölpar då de i stort sänker priset på reklamplatser.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tycker det är dags för google att klampa ner foten på att tredjepartsprogram kan installera tillägg utan att användaren godkänner dem i Chrome.

Nu är jag mest arg så inte säker jag skriver något vettigt. Vad tycker ni om den ökande mängden reklam på internet?

1. Är det inte exakt så det fungerar? Chrome installerar väl aldrig något utan att man godkänner det?

2. Jag tycker adblock plus till chrome tar bort det mesta störande reklam. Sen tar jag o godkänner sidor som jag regelbundet använder för att ge intäkter till dom som driver sidan.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Du får sluta trycka next next next next när du installerar något och läsa vad du accepterar för något.

Permalänk
Medlem

Sluta acceptera skit när du installerar program.
Dom flesta program idag har skräp som installeras om man inte declinar det, knappast googles fel då det är exakt samma sak med andra webbläsare.

Jag har aldrig fått något skit i varken firefox eller Chrome. Fast jag läser när jag installerar program så jag inte accepterar skräp som installeras.

Finns säkert att addon som gör så man måste acceptera nya addons

Permalänk

Ett tips är denna extension som kan kika upp om du har några dumma extensions installerade

https://www.extensiondefender.com/
kräver dock en hel del behörigheter

kan läsa mer här
http://lifehacker.com/extension-defender-roots-out-adware-ext...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

1. Är det inte exakt så det fungerar? Chrome installerar väl aldrig något utan att man godkänner det?

2. Jag tycker adblock plus till chrome tar bort det mesta störande reklam. Sen tar jag o godkänner sidor som jag regelbundet använder för att ge intäkter till dom som driver sidan.

Program kan installera tillägg till chrome när chrome inte är igång som sedan körs när chrome startas utan användarens godkännande. Dessa tillägg lägger sedan reklam ovanpå hemsidor och adblocker gör inte ett jota mot dom.

Skrivet av tidsoptimist:

Ett tips är denna extension som kan kika upp om du har några dumma extensions installerade

https://www.extensiondefender.com/
kräver dock en hel del behörigheter

kan läsa mer här
http://lifehacker.com/extension-defender-roots-out-adware-ext...

Större delen av mina problem passar perfekt in med deras första rader om ämnet. Tack för tippset ska testa detta.

Skrivet av extensiondefender:

With all the recent news about Adware vendors purchasing Chrome extensions, and the increasing popularity of adware and malware extensions, users are left with no solutions in place to stay protected.

Addons har inte inte användaravtal vid installation. De begär rättigheter och det är allt man får veta om det. Jag läser noga vad jag accepterar för varenda porogram jag installerar men här och där slinker det med skit.

För en tre år sen hade jag väl en sisådär 17 tilägg i chrome som gjorde nytta. sen dess har de en efter en börjat med reklam och liknande och jag har tagit bort dom nu är jag nere på 9 som (inklusive extensiondefender) och de som är kvar är det med minst funktionalitet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Vad installerar ni för skitprogram som innehåller sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Du får sluta trycka next next next next när du installerar något och läsa vad du accepterar för något.

Det är iofs rätt. Jag kollar alltid över då jag märkt att vissa program tycker att man ska installera flera andra saker samtidigt. Typ daemon-tools gör så har jag för mig.

Folk ser väl en chans att tjäna pengar genom att lägga in det i sina gratisprogram antar jag.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Hur vanligt som helst bland många gratisprogram eller gratisversioner av större program att där finns en liten checkbox, som man knappt lägger märke till, som vill installera en toolbar eller något annat tillägg för ens webbläsare. Som tidigare nämnt är det bara att se till och vara uppmärksam vid installationer.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Det är väll lite detta som gör att Google vill att saker skall installeras via Chrome store saken så de har lite koll.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Det är väll lite detta som gör att Google vill att saker skall installeras via Chrome store saken så de har lite koll.

Fast det finns väldigt många ruttna tillägg i chrome webstore. Vilket jag verkligen tycker de borde göra nåt åt.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄