Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna?

Permalänk

Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna?

Nu när man äntligen börjat vänja sig och fått ordning på alla problem så kan man läsa att Windows 8 och 8,1 kommer att försvinna ifrån marknaden och helt ersättas med Windows 9? Stämmer detta? Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna? Vad händer med alla oss som trots allt har klarat av att vänja oss vid det, för jag gillar faktiskt det nu om det inte är något som strular.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Periskop62:

Nu när man äntligen börjat vänja sig och fått ordning på alla problem så kan man läsa att Windows 8 och 8,1 kommer att försvinna ifrån marknaden och helt ersättas med Windows 9? Stämmer detta? Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna? Vad händer med alla oss som trots allt har klarat av att vänja oss vid det, för jag gillar faktiskt det nu om det inte är något som strular.

Märklig fråga. Aldrig tidigare har en tidigare version av Windows "försvunnit". Alla versioner går att få tag på, på ett eller annat sätt. Du behöver inte vara orolig för att Windows 8/8.1 kommer försvinna. Troligtvis lanseras det något ännu bättre i och med Windows 9, men det betyder inte att du är tvingad att uppgradera.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Periskop62:

Nu när man äntligen börjat vänja sig och fått ordning på alla problem så kan man läsa att Windows 8 och 8,1 kommer att försvinna ifrån marknaden och helt ersättas med Windows 9? Stämmer detta? Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna? Vad händer med alla oss som trots allt har klarat av att vänja oss vid det, för jag gillar faktiskt det nu om det inte är något som strular.

Svar nej

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Nästa som kommer är Windows 8.2

Windows 8 kommer inte helt försvinna när Windows 9 kommer även om Windows 9 förhoppningsvis kommer vara bättre och sälja bättre.

Såhär ser det it för stödet för Windows 8:
Mainstream support: Until January 9, 2018
Extended support: Until January 10, 2023

Du kommer alltså få säkerhetsuppdateringar i 9 år till

Permalänk
Medlem

Tycker att W8.1 funkar bra. Med Start8 eller dylika progs så finns det inga direkta anledningar att hålla sig kvar vid 7:an.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk

Hjärtligt tack. För jag använder forumet för att frågar alla er här som vet betydligt bättre än mig om hur saker och ting ligger till. Helt enkelt för att rätta till eventuella massomfattningar som det kan bli om inte t ex ens engelska är hundraprocentig. Så jag använder forumet för att få klarhet i eventuella funderingar och missuppfattningar. Hjärtligt tack än en gång för alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Periskop62:

Nu när man äntligen börjat vänja sig och fått ordning på alla problem så kan man läsa att Windows 8 och 8,1 kommer att försvinna ifrån marknaden och helt ersättas med Windows 9? Stämmer detta? Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna? Vad händer med alla oss som trots allt har klarat av att vänja oss vid det, för jag gillar faktiskt det nu om det inte är något som strular.

Windows 7 finns fortfarande kvar, det sa inte *poff* och så försvann alla Win7 installationer i moln av rök, eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Periskop62:

Nu när man äntligen börjat vänja sig och fått ordning på alla problem så kan man läsa att Windows 8 och 8,1 kommer att försvinna ifrån marknaden och helt ersättas med Windows 9? Stämmer detta? Kommer verkligen Windows 8 och 8,1 helt att förvinna? Vad händer med alla oss som trots allt har klarat av att vänja oss vid det, för jag gillar faktiskt det nu om det inte är något som strular.

Det beror väl på hur man definierar "försvinna", men om startmenyn, eller något annat som är "keyboard and mouse first" kommer tillbaka i Windows 9 så lär 8.x "försvinna" som Vista har gjort.

I både fallen med Vista och Windows 8 så har det stämplats som flopp av de flesta användare och teknikskribenter, men så fanns/finns det också de som tycker att det är bättre, och de kommer fortsätta att hävda det ända in i döden.

Förhoppningsvis får vi en version där man själv kan välja vad man vill ha, så kan man lägga ner det här med pajkastningen och föraktet för andras preferenser vad gäller arbetsmetoder. Men ingen vet än. Microsoft har inte sagt ett skit, utan det som finns är läckor ock rykten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.