DP45977C.lfl - någon som vet vad det är för fil?

Permalänk

DP45977C.lfl - någon som vet vad det är för fil?

Upptäckte att jag har en fil under C:\ProgramData som heter DP45977C.lfl och är 0 bytes stor.

Kör Win 7 x64 och har en (såvitt jag vet) väl uppdaterad dator både när det gäller hård- och mjukvara och ett aktivt virusskydd i form av Avast.

Någon som vet vad det här är för fil? Har försökt Googla på det och får massor av träffar i scan-rapporter men ingen riktig förklaring på vad det är för fil och framför allt ifall det är något man behöver reagera på. Funderat på att bara ta bort den men skulle varit nice att få reda på vad det är först!

Permalänk
Medlem

Du kan se om där finns andra filer som har skapats samtidigt i datorn.

Inget normalt program lägger filer direkt i C:\ProgramData och definitivt inte en fil som är markerad som dold, som jag såg att den var i en logg.

Permalänk

Är ju sant som du säger att jag kunde letat efter andra filer som skapats ungefär samtidigt men körde en fullständig scan vilket inte hittade någonting och eftersom min dator inte på något sätt verkat prestera sämre än vanligt eller betett sig skumt valde jag att låta det "passera" för den här gången genom att bara ta bort filen.

Även om jag håller med om vad du säger ang att lägga en fil rakt i roten på ProgramData och dessutom med ett väldigt skumt namn och dold tycker jag samtidigt att det borde funnits mycket mer info när jag sökte på Google ifall det hade varit ett verkligt hot av något slag. Dessutom var det ju inga problem att bara ta bort den och den har inte kommit tillbaka trots upprepade omstarter så tror och hoppas att det är lugnt.

Kommer dock hålla ett öga för att se att den inte dyker upp igen vid ett senare tillfälle...