Permalänk

köpråd sökes

Vill ha köpråd på vilken av dessa http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...
och http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...
vilken av dom är bäst för att spela WoW med?

Permalänk
Medlem

Ge oss specs och budget så kanske kan vi ge tips på ännu bättre CPU

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Budgeten är ju enbart de 1290 som den ena kostar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brorsson22:

Budgeten är ju enbart de 1290 som den ena kostar...

Din budget ligger på 1300 kr tack då vet vi det. Vad har du för specs på din PC?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Sitter på detta http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/uppgraderingspak... och en vanlig western digital hårddisk. Köpte nyligen ett Geforce 650 ti men eftersom jag inte märker ngn skillnad på spelet med mitt nya grafikkort så vill jag nog byta in det och köpa mig en nyare och bättre cpu/apu. Spelet går skitbra på ultra settings utanför städer och utanför 25 manna raider men i städer och 25 manna raider så presterar de inte mer än cirka 20 fps med absolut lägsta grafikinställningar. Därför vill jag byta in grafikkortet få tillbaka mina 1300 spänn och köpa en helt ny prosessor/apu istället eftersom folk på geforce forumet sa att prosessorn var problemet. Lite krångligt men hoppas du förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem

Moderkortet du har funkar med 6800K men inte 7700K. Har kollat här:

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4406#.

Du klickar på Support och sen CPU-support list.

Enda alternativet du har är AMD A10 6800K du länkade tidigare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det som begränsar dig är AMD cpu, intel är tusen gånger bättre för wow, jag snittar 30 fps i städer med rigg i min sign och under riktigt tunga fighter med mycket folk så går min CPU på knäna och jag åker ner till ~10 fps, spara dina pengar tills du har råd med intel om wow är det du spelar mest!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det som begränsar dig är AMD cpu, intel är tusen gånger bättre för wow, jag snittar 30 fps i städer med rigg i min sign och under riktigt tunga fighter med mycket folk så går min CPU på knäna och jag åker ner till ~10 fps, spara dina pengar tills du har råd med intel om wow är det du spelar mest!

Skickades från m.sweclockers.com

Han har ett moderkort med FM2 socket. Han kan inte använda Intel

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Han har ett moderkort med FM2 socket. Han kan inte använda Intel

Det fattar jag väl?
Skev ju att han ska spara sina pengar tills han har råd med intel om det är wow han spelar mest, annars kommer han bara bli besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det fattar jag väl?
Skev ju att han ska spara sina pengar tills han har råd med intel om det är wow han spelar mest, annars kommer han bara bli besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Du snackade om Intel men inget moderkort. Men jag fattar nu

EDIT: Jag tror också att Trådskaparen kommer bli besviken på nya CPU:n. Prestanda skillnaden blir liten. Bättre att spara ihop till en Intel uppgraderingspaket

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag hämtade amd a10 6800k igår och kör wow på medium setting med cirka 60-70 fps ute i världen och aldrig mindre än 30 fps i städer och 25 manna grupper så den presterar ganska bra endå Jag är iaf nöjd inget mer lagg