Konstigt ljud från datorn när jag benchmarkar?

Permalänk
Medlem

Konstigt ljud från datorn när jag benchmarkar?

Hej forumsfolk på sweclockers. Idag så startade jag upp lite Batman Arkham city, i väntan på amd mantle för att testa mitt R9 290 i Starswarm. Jag spelade ett tag och tänkte varför inte göra en benchmark inne i spelet (finns en funktion). Så fort jag startade den så började ett högt pipande ljud vad som tros komma från mitt moderkort. Detta har aldrig hänt tidigare så jag stängde av benchmarken men ljudet var fortfarande kvar så jag stängde av spelet och startade ett annat men då satte ljudet igång igen. Endast när jag startade om datorn ville det försvinna. Moderkortet är ett Msi gd-65 Z77 oc processorn är en intel core i5 3570K oklockad(om det har någon relevans). Vet inte vad jag ska göra har aldrig fått detta problem tidigare. Riggen är också helt vattenkyld så inga ljud kan komma från några fläktar.

Permalänk
Medlem

coil whine?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

coil whine?

Har hört talats om att vissa nätagg coilwhinar men det skulle vara kontigt för ett moderkort att göra det speciellt endast när det benchmarkar men jag vet inte.

Permalänk
Medlem

Antingen är det nätagget eller grafikkortet som har coilwhine kan va mb.et också

Permalänk
Medlem

Jag hade coilwhine på mitt 290x men det försvann efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Ok men vad beror i så fall coilwhinet på, är det farligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammerTH:

Ok men vad beror i så fall coilwhinet på, är det farligt?

Högfrekvent tjut från vibrerande spolar i en elektrisk krets.
Nej det är inget farligt. Bara irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Högfrekvent tjut från vibrerande spolar i en elektrisk krets.
Nej det är inget farligt. Bara irriterande.

Tackar för svaret, jobbigt med ljudet bara är lite av ett soundfreak där ingenting får höras

Permalänk
Skrivet av hammerTH:

Tackar för svaret, jobbigt med ljudet bara är lite av ett soundfreak där ingenting får höras

Tips höj volymen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar