Spel som började bra, men blev dryga mot slutet (orkade ej spela klart)

Permalänk
Avstängd

Spel som började bra, men blev dryga mot slutet (orkade ej spela klart)

1. Gta V
2. AC4 blackflag
3. BF4 singleplayer
5. Broken age

lägg fram era egna listor och berätta gärna vilka som "trots allt" är värda att spela. vilka är ändå kul?
alla mina 5 är skitroliga men efter ett tag 75% in i spelet tappar man lusten (kan vara jag ochså) berätta gärna "varför" så att folk som spelar spelen vet att
"fram till hit" sen blir det inte bättre.

Tanken är att tråden kan ge ett tipps på när det är ok att sluta spela (man upplevt det roligaste)?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Vill du att vi bara ska diskutera din lista eller att vi också ska lista våra egna?

1. Assassins Creed - För enformigt
2. Dead Island - Ryder White DLC - För att jag spelade igenom huvudspelet i co-op, men att DLC endast var singleplayer

Är glömsk, så uppdaterar min post allteftersom jag kommer på mer.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Första Farcry är nog den jag kommer att tänka på först. Fram till att mutanterna gjorde entré var det kul, men sen... avinstallerade direkt.

Ett något mer färskt exempel är Dishonored. Inte så mycket för att det var dåligt spel innehållsmässigt utan för att det använder Unreal Engine 3 som jag tycker är, om nu en 3D-motor kan vara det, platt och ålderdomlig.

Assassin Creed 3. Det började inte ens bra... vet inte hur det blev sen.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Första Farcry är nog den jag kommer att tänka på först. Fram till att mutanterna gjorde entré var det kul, men sen... avinstallerade direkt.

Exakt samma här...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd

Woooorld of warcraft. . .

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 - enformigt, spelade ej klart
Alla Assassin's Creed (inte spelat senaste dock) - enformigt, spelade ej klart
BF3 singleplayer - boring

Kommer nog på mera senare

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av bandite:

Första Farcry är nog den jag kommer att tänka på först. Fram till att mutanterna gjorde entré var det kul, men sen... avinstallerade direkt.

Ett något mer färskt exempel är Dishonored. Inte så mycket för att det var dåligt spel innehållsmässigt utan för att det använder Unreal Engine 3 som jag tycker är, om nu en 3D-motor kan vara det, platt och ålderdomlig.

Assassin Creed 3. Det började inte ens bra... vet inte hur det blev sen.

Kan bara hålla med om första farcry. började så bra men blev en sån besvikelse..

Angående Dishonored så är jag av en helt annan åsikt, ett av de bästa liren jag körde igenom förra året men men smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Kan bara hålla med om första farcry. började så bra men blev en sån besvikelse..

Angående Dishonored så är jag av en helt annan åsikt, ett av de bästa liren jag körde igenom förra året men men smaken är som baken

Dishonored med en modernare 3D-motor, då hade jag definitivt spelat klart! Dishonored i Frostbite 3 kanske? Eller den som Massive knåpar på till The Division, Snowdrop. Läskigt snygg!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

1. CoD ghost singelplayer (även multiplayer börjar bli drygt nu... )
2. Need for speed rivals
3. Pay day 2
4. GTA 5
kommer inte på en 5:te

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Avstängd

Håller med om rivals, kul i några timmar sen blev det snabbt repetitivt och direkt tråkigt.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Tomb Raider (senaste), öm huvudkaraktär med massor av ångest som blev mördarmaskin.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Max Payne 3 - Det var fortfarande ett bra spel men jisses vad tröttsamt att höra "HI I'm Max and I'm an Alcoholic" varje gång han öppnade käften. Till en början så var missbruket en pikant krydda men när man för femtioelfte gången hör honom gnälla så är charmen väck.

Far Cry 2 - 30 minuter in i spelet och det tredje trasiga geväret så var det slut med dom dumheterna.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd

Diablo 3 var ruskigt skoj till 75% ungefär. sen kändes det "repetition/ repetition".

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

X-Com Enemy Unknown. Har rökt ut mig något fruktansvärt från det spelet, vill klara det men frågan är om jag orkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

1. Gta V
2. AC4 blackflag
3. BF4 singleplayer
5. Broken age

lägg fram era egna listor och berätta gärna vilka som "trots allt" är värda att spela. vilka är ändå kul?
alla mina 5 är skitroliga men efter ett tag 75% in i spelet tappar man lusten (kan vara jag ochså) berätta gärna "varför" så att folk som spelar spelen vet att
"fram till hit" sen blir det inte bättre.

Tanken är att tråden kan ge ett tipps på när det är ok att sluta spela (man upplevt det roligaste)?

Hur ska du veta att det inte blir bättre om du slutar spela? Eller vill du att folk som spelat hela ska säga typ var du kan sluta?

Är helt med på att man tröttnar men man kan ju inte veta att det inte blir bättre:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fallout: NV
Slutade spela när jag skulle snacka med den där Benny. Nej, finns bättre spel.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Witcher 1 - Försökt två gånger, första gången kom jag halvvägs ungefär. Ganska nyligen tog jag mig an det igen och tog mig igenom nästan hela näst sista akten innan jag tröttnade... Bra spel men någonting gör att jag tappar suget helt efter ett tag.

Farcry 2 - Kul en stund men när man rensat samma outpost för femtielfte gången blev det bara drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

1. CoD ghost singelplayer (även multiplayer börjar bli drygt nu... )
2. Need for speed rivals
3. Pay day 2
4. GTA 5
kommer inte på en 5:te

Skrivet av spikey13:

Håller med om rivals, kul i några timmar sen blev det snabbt repetitivt och direkt tråkigt.

Ni menar att det var kul med NFSU2, och att SERIEN blev tråkig efter det, eller missförstod jag nu?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Något Hellboy spel till xbox. Slutade spela rätt tidigt in i spelet när jag inte klarade att hopp över ett hål. Sen efter det så rörde jag inte mitt xbox förens GTA V kom ut

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Max Payne 3 - cutscene, cutscene, cutscene, orkade inte spela klart det, kändes som att man inte kom in i spelet när det var en cutscene bakom varje hörn.

Assassins Creed - Grymt enformigt.

Finns nog en hel del mer, men kommer inte på något nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

X-Com Enemy Unknown. Har rökt ut mig något fruktansvärt från det spelet, vill klara det men frågan är om jag orkar.

Ahh, det där känner jag igen! Spelade nog en 80-90% sedan orkade jag inte mer. Började på Enemy within igår och helt plötsligt var det kul igen! Får se om jag orkar avsluta dock.

Mitt problem är att jag vill se och göra allt.. vilket blir drygt i alla samla x antal skräpsaker så kanske du får uppleva något nytt...eller inte.

X-Com Enemy Unknown.
Darksiders II. (Ettan var underbar.. tvåan varar inte på samma sätt)
Just Cause 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Exakt samma här...

Jag var nog "wtf?" men tog mig igenom det iaf

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Demons Souls .... sån hatkärlek jag har till det ....

Jag vill ...

men det gör för ont ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Exakt samma här...

Och här..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

*Assassins Creed 3 - Halvvägs in i spelet så orkar jag bara inte längre. Det är för repetetiva quests, man är i samma zoner hela tiden, tråkiga karaktärer, etc. (Ska tillägga att jag däremot faktiskt har spelat klart AC4.)

*Elder Scrolls Skyrim - Det är ett bra spel som jag gillar att spela, däremot så hamnar jag alltid så fruktansvärt off track med mina karaktärer. Jag tror jag bl.a. har en lvl 58 och en lvl 50. Jag har knappt gjort något på varken huvuduppdraget eller uppdragen mellan Stormcloaks och Imperials. Någon gång ska jag dock försöka spela klart det!

*Nyaste Tomb Raider - Började bra med en del dramatik och fin grafik. 30 minuter in i spelet var jag redan trött på det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Diablo 3. Så jäkla enformigt! Bara slakta sig igenom bana efter bana. Sen när man har dödat Diablo börjar man om... Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Max Payne 3 - cutscene, cutscene, cutscene, orkade inte spela klart det, kändes som att man inte kom in i spelet när det var en cutscene bakom varje hörn.

Assassins Creed - Grymt enformigt.

Finns nog en hel del mer, men kommer inte på något nu.

Vadå cutscenes?

Samma här, försökte lira igenom Max Payne 3 nyligen men klarar inte av det.. man får ju för fan aldrig spela!! bara cutscenes..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Alan Wake!

Permalänk
Skrivet av bandite:

Första Farcry är nog den jag kommer att tänka på först. Fram till att mutanterna gjorde entré var det kul, men sen... avinstallerade direkt.

Ett något mer färskt exempel är Dishonored. Inte så mycket för att det var dåligt spel innehållsmässigt utan för att det använder Unreal Engine 3 som jag tycker är, om nu en 3D-motor kan vara det, platt och ålderdomlig.

Assassin Creed 3. Det började inte ens bra... vet inte hur det blev sen.

Exakt min första tanke.
Spelade det dessutom när jag var rätt ung och för mig var det något så in i helv- svårt, var tvungen att spela med trainer för att komma igenom spelet.
När jag sedan klarat det så kom jag fram till att jag kunde slutat när alla mutanter dök upp, det spårade ur för mycket.
Jag verkligen Älskade naturmiljön och strider mot soldaterna i början av spelet. För sin tid var det ju Otroligt snyggt!

Skrivet av biorrith:

Diablo 3. Så jäkla enformigt! Bara slakta sig igenom bana efter bana. Sen när man har dödat Diablo börjar man om... Suck.

Per definition har du ju "klarat spelet" när du dödat sista bossen, vilket är diablo.
För mig var Diablo 3 en REN FRÖJD fram tills att man dödat diablo. Så mycket nostalgi, så mycket köttiga battles. Vi satt där 4 gamla D2 spelare som nördat i klan och verkligen njöt. Men att end-game sög, det kan ju ingen argumentera med.

Tänker inte argumentera mot dig dock, tycker du det var enformigt så tycker du väl det. Men då har du antagligen Inte spelat diablo 2?

Skrivet av Dracc:

Ni menar att det var kul med NFSU2, och att SERIEN blev tråkig efter det, eller missförstod jag nu?

Hur kommer Underground 2 in i bilden? De skriver ju Rivals? Således tycker de att spelet NFS Rivals var det dåliga.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Oj, vart ska man börja....

Alla AC spelen.
GTA IV
GTA V
Allan Wake
Skyrim
Batman Arkham spelen
Borderlands
Fallout NV
Trine 2
Alla Crysis

Finns många mer men som jag inte kommer på. Jag är galet petig när det kommer till spel, haha.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold