Datorn hittar ej minneskort/mobiltelefoner genom USB. (win 8.1)

Permalänk
Medlem

Datorn hittar ej minneskort/mobiltelefoner genom USB. (win 8.1)

Hej,

jag kan ej komma åt minneskortet/lagringsutrymmet när jag kopplar ihop telefon och datorn genom usb. Det gäller två mobiler, htc one x och iphone 4s och våran kamera, canon s110. Dom valda usb-portarna fungerar t.ex. för skrivare, och för laddning av telefon, datorn hittar även min mobil.

Jag vill att lagringsutrymmet på telefonen ska dyka upp som en ny enhet under "Den här datorn", men det gör den ju förstås inte.

Någon som har hört talas om detta?

Testat två olika moderkort/CPU i samma chassi/SSD/windows-installation.

Väldigt tacksam om någon kan komma med tips.

Måste tömma en telefon på kort inför telefonbyte och få ut några kort ur kameran pga. transportskadereklamation.

vh

David

Permalänk
Medlem

Avinstallera usb drivrutinerna & starta om datorn... Det är oftast så simpelt...

Visa signatur

//lordcom

Permalänk

iPhone 4s lär du endast komma åt genom iTunes eller liknande, hur det är med HTC one x vet jag inte.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem

Skall testa det första rådet. Itunes installerade vi, hittade telefonen i itunes, men gick inge vidare fast jag följde råd ifrån en iphone-ägare som brukar använda itunes.

Permalänk
Medlem

Nu har jag formaterat datorn, installerat win 8 och alla drivrutiner som följde med moderkortet men jag får fortfarande inte till det. Jag kan ladda mobilen, installera windows med samma usb-port som jag inte når lagringsutrymmet på mobilen. Det gäller alla portar, stoppar jag i ett usb-minne så hittar jag lagringsutrymmet under "den här datorn".

Några mer tips?

Permalänk
Medlem

Vet att när man kopplar in sin iphone i datorn kommer en fråga upp på telefonen. "Vill du lita på denna dator?"
Om man trycker Nej där dyker inte telefonen upp.

Jag hjälpte en kollega med att få ut samtliga bilder från hennes iphone och använde då ett program som heter iExplorer.
Det var riktigt smidigt och det gick att få ut samtliga bilder/filmer.

HTC One X ska så vitt jag vet komma upp som en enhet. Om inte annat, ladda ner drivrutin/mjukvara från HTC:s hemsida.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vet att när man kopplar in sin iphone i datorn kommer en fråga upp på telefonen. "Vill du lita på denna dator?"
Om man trycker Nej där dyker inte telefonen upp.

Jag hjälpte en kollega med att få ut samtliga bilder från hennes iphone och använde då ett program som heter iExplorer.
Det var riktigt smidigt och det gick att få ut samtliga bilder/filmer.

HTC One X ska så vitt jag vet komma upp som en enhet. Om inte annat, ladda ner drivrutin/mjukvara från HTC:s hemsida.

iexplorer säger du. det ska jag testa.

min one x reagerar då jag stoppar i kabeln, men endast ett program som vill installera sig. Det går bra men väl inte i manager-programmet så står det att ingen telefon hittades.

Permalänk
Medlem

Är det en USB-hub du kopplar in telefonen i?
Dvs typ tangentbordet, fram i datorn, i skärmen eller liknande?

Tänker mig att den inte ger tillräckligt med ström?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är det en USB-hub du kopplar in telefonen i?
Dvs typ tangentbordet, fram i datorn, i skärmen eller liknande?

Tänker mig att den inte ger tillräckligt med ström?

Nej, mus och tangentbord sitter på varsin port på moderkortet, jag har testat telefonen och kameran både på moderkortets portar och porten som sitter på chassit och är kopplat internt till en kontakt på moderkortet.

När jag går in under inställningar - lagring på min one x så är det grått (ej klickbart) där det står "montera usb-lagringsenhet"