Permalänk
Medlem

förlorar internet till min webbläsare.

Hejs Var så att igår då jag surfade på mim dator så började den helt plötsligt gå väldigt seg!
Kunde surfa på internet men mycket segt gick det, själva windows började bli segt med,
Att bara klicka upp kontroll panelen tog en bra stund att få upp.
jag gjorde en system återställning med den misslyckades bara pgr av mitt virus program blockerade en fil?
Jag av installerade det och Malwarebytes och hände samma sak igen...
men nu i morse så fungerade datorn bra, var inte seg alls men nu kommer jag inte ut på internet!?
Jag har testa google crhome, firefox och explorer och ingrt av det fungerar.
då jag startar igång firefox och sedan skrover google.se så laddar det men inget händer alls.
vad jag testat är att starta om darorn, starta om våran router.

jag använder en asus laptop som har windows 8.1
Någon som har en lösning så skriv gärna.

Ps: har inte googlst så mycket på detta problem för vet inte hur jag ska formulera det och måste använda min mobil för stt gå ut på nätet

Nu fungerar mitt internet,tror det bara kommer vara tillfälligt. En kompis hjälpte mig lite och vi kunde se att det inte var några problem med min router.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Lyckades få den återställd till den 24 januari.
Fungerar delvis men det verkar vara hög belastning, för direkt jag försöker titta på youtube eller ladda ner google chrome så slutar det funka.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Rekordmedlem

Avinstallerade du verkligen ditt antivirusprogram och Malwarebytes för att de blockerade nån fil ? I så fall så har du nog gjort nått dumt och släpp loss ohyra i datorn.
Kommer du ihåg vad de spärrade för nått ?
Har du provat att söka igenom datorn med nån onlinevirusscanning typ Housecall ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Avinstallerade du verkligen ditt antivirusprogram och Malwarebytes för att de blockerade nån fil ? I så fall så har du nog gjort nått dumt och släpp loss ohyra i datorn.
Kommer du ihåg vad de spärrade för nått ?
Har du provat att söka igenom datorn med nån onlinevirusscanning typ Housecall ?

var ju tvungen att göra det för att kunna åtrrställa datorn till en tidigare punkt, jag genomsökte datorn igår då allt började och den hittade inget med malwerbytes

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat temperaturerna och prova även att köra typ Housecall nu efter återställningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat temperaturerna och prova även att köra typ Housecall nu efter återställningen.

Tempraturen var det nog inget fel på, var ju bara webbläsarna som inte fungerade, förklarade nog på ett dåligt sätt...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Jag och min kompis kiikade upp om detta men löste inga problem med allt vi gjorde, jag tog bara och sparade det viktigaste och sedan omforamterade datorn. Blev less och lat, men nu fungerar allt som det ska såklart ^^

Visa signatur

Punch a fish make a wish