Kan inte uppdatera Windows 7

Permalänk
Medlem

Kan inte uppdatera Windows 7

Hej SweC!

Jag har haft många krashar och hängningar på sista tiden och jag skulle vilja försöka åtgärda problemet genom att uppdatera Windows.
Problemet är att det funkar inte att uppdatera. Windows Update visar att det finns 3 viktiga uppdateringar, och när jag klickar på ''Installera Uppdateringar'' så står det ''Installation förbereds'' och sedan en error message som säger ''Vissa uppdateringar installerades inte'' , ''Misslyckades: 3 Uppdateringar, ''Påträffade fel: Kod 8024200D , det har inträffat ett okänt fel i Windows Update.''

Skulle vara tacksam ifall någon kunnig kunde hjälpa mig med detta problemet.

Tack.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Testade det där verktyget, ingen succé Fler tips?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att ta en uppdatering i taget och starta om emellan ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har du tillräckligt med utrymme kvar på systemenheten?

Permalänk
Medlem

Testa ta bort hela SoftwareDistribution och installera om uppdateringar.

Kommandotolken (Administratörs-läge):

> net stop wuauserv > rmdir /s C:\Windows\SoftwareDistribution > net start wuauserv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happappapp:

Har du tillräckligt med utrymme kvar på systemenheten?

Skrivet av Skuth:

Testa ta bort hela SoftwareDistribution och installera om uppdateringar.

Kommandotolken (Administratörs-läge):

> net stop wuauserv > rmdir /s C:\Windows\SoftwareDistribution > net start wuauserv

Skrivet av mrqaffe:

Har du provat att ta en uppdatering i taget och starta om emellan ?

Har gjort alla tre av era förslag utan succé. Bör jag skaffa w8?

Permalänk
Rekordmedlem

Vet du varför datorn kraschar, det kan ju vara så att du har hårdvaruproblem som gör den instabil, har du klockat ? Har du koll på om den går varm ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vilka 3 uppdateringar är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vet du varför datorn kraschar, det kan ju vara så att du har hårdvaruproblem som gör den instabil, har du klockat ? Har du koll på om den går varm ?

Jag har inte klockat någonting, och mina temperaturer är helt normala. Jag kör en i5 2500k stock cooler med ett Sapphire r9 280x Vapor-X. Mitt moderkort är väl rätt gammalt och mitt nätagg ligger bara på 500w men av bra kvalitet (Sea Sonic/Silver Power). Jag har en stabil fps precis som i benchmarks jag kollade innan jag köpte mitt grafik kort och allting funkar jätte bra. Jag får en känsla av att jag endast kraschar utanför ett spel när jag antingen klickar omkring på Spotify eller Chrome. Har inget minne av att jag fått en sådan krasch inne i ett spel där min dator bara hänger sig.

Skrivet av Skuth:

Vilka 3 uppdateringar är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Hej SweC!

Jag har haft många krashar och hängningar på sista tiden och jag skulle vilja försöka åtgärda problemet genom att uppdatera Windows.
Problemet är att det funkar inte att uppdatera. Windows Update visar att det finns 3 viktiga uppdateringar, och när jag klickar på ''Installera Uppdateringar'' så står det ''Installation förbereds'' och sedan en error message som säger ''Vissa uppdateringar installerades inte'' , ''Misslyckades: 3 Uppdateringar, ''Påträffade fel: Kod 8024200D , det har inträffat ett okänt fel i Windows Update.''

Skulle vara tacksam ifall någon kunnig kunde hjälpa mig med detta problemet.

Tack.

Är det en piratkopia?

Permalänk
Medlem

Om du inte redan har kört Fix it så kan du testa om den har någon lösning på problemet http://support.microsoft.com/mats/windows_update/sv

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Är det en piratkopia?

Mmm...

Skrivet av janee:

Om du inte redan har kört Fix it så kan du testa om den har någon lösning på problemet http://support.microsoft.com/mats/windows_update/sv

Testade det igår, testade nu också. Funkar inte

*Update* Kan ha med problemet att göra; Jag använder BitDefender Total Security 2014 som verkar ha kontroll över Windows Update då jag kan uppdatera där ifrån (funkar såklart inte där heller). Jag avinstallerade programet och försökte uppdatera igen, men det funkade tyvärr inte heller.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.