Ska jag köra spel på Ultra, eller High?

Permalänk

Ska jag köra spel på Ultra, eller High?

Som titeln lyder.

En noobfråga. Jag är inte så "på" att överklocka mitt system, och kommer aldrig att göra. Dock så undrar jag om det tar kol på systemet att köra spel på Ultrainställningar, fast jag inte överklockar. Systemet klarar de nyaste spelen på marknaden på Ultra hur enkelt som helst, (GTX760 2GB), men som sagt ska jag låta den svida uppe på Ultra, eller räcker det med att jag kör allt på High? Har icke märkt något som helst problem om jag pressar på Ultra; ligger stadigt mellan 30-50fps.

För ytterligare specifikationer så kolla nere på signaturen.

Visa signatur

Zalman Z11 Black ATX; Gigabyte GA-B85M-D3H, Intel Core i5-4440 CPU @ 3.10GHz, Kingston HyperX 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeN93:

Som titeln lyder.

En noobfråga. Jag är inte så "på" att överklocka mitt system, och kommer aldrig att göra. Dock så undrar jag om det tar kol på systemet att köra spel på Ultrainställningar, fast jag inte överklockar. Systemet klarar de nyaste spelen på marknaden på Ultra hur enkelt som helst, (GTX760 2GB), men som sagt ska jag låta den svida uppe på Ultra, eller räcker det med att jag kör allt på High? Har icke märkt något som helst problem om jag pressar på Ultra; ligger stadigt mellan 30-50fps.

För ytterligare specifikationer så kolla nere på signaturen.

Nej

Permalänk
Medlem

Håller med, mycket säkrare.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeN93:

Som titeln lyder.

Systemet klarar de nyaste spelen på marknaden på Ultra hur enkelt som helst

Fan va onödigt att köra bättre kort om ditt inte ens behöver svettas för ultra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeN93:

Systemet klarar de nyaste spelen på marknaden på Ultra hur enkelt som helst, (GTX760 2GB)

LOL

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Nej, det tar inte kol på systemet att köra på ultra. De är ju byggda för att användas.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Känner du att det är behagligt att köra på ultra med det där kortet så är det bara att göra det. Men du hade nog fått bättre prestanda vid lägre inställningar i spel som Bf4 osv. Till din fråga, kortet bör inte ta stryk av att köras på ultra.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk

Alla var nya någon gång, och sluta upp med de sarkastiska kommentarerna och svara på frågen, eller hjälp mig för guds skull om jag har gjort bort mig.

Edit: Tack Shrudder och Faeain!

Visa signatur

Zalman Z11 Black ATX; Gigabyte GA-B85M-D3H, Intel Core i5-4440 CPU @ 3.10GHz, Kingston HyperX 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 760 2GB

Permalänk
Skrivet av FreddeN93:

Alla var nya någon gång, och sluta upp med de sarkastiska kommentarerna och svara på frågen, eller hjälp mig för guds skull om jag har gjort bort mig.

Edit: Tack Shrudder och Faeain!

Om du inte ser någon skillnad mellan High och Ultra och vill ha mer fps kör på High. Om du är en sån som vill se några fler löv svänga förbi, och få sämre prestanda Kör på Ultra. High eller Ultra _/CHECK

Permalänk
Inaktiv

tror inte det finns någon riktig undersökning på hurvida livet förkortas av att köra på högre belastning men de grafikkort jag har haft har kunnat jobba även efter fem år med max inställningar så det bör inte vara något problem.

ifall någon tycker det låter konstigt så bryr jag mig inte om fps så länge det inte laggar, jag pratar om att grafikkortet fungerar lika bra som vid köp.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ta kol på systemet genom att köra på Ultra. Dock så skulle jag köra på High för att få upp FPSen till 60 för att matcha skärmens uppdateringsfrekvens.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av FreddeN93:

Som titeln lyder.

En noobfråga. Jag är inte så "på" att överklocka mitt system, och kommer aldrig att göra. Dock så undrar jag om det tar kol på systemet att köra spel på Ultrainställningar, fast jag inte överklockar. Systemet klarar de nyaste spelen på marknaden på Ultra hur enkelt som helst, (GTX760 2GB), men som sagt ska jag låta den svida uppe på Ultra, eller räcker det med att jag kör allt på High? Har icke märkt något som helst problem om jag pressar på Ultra; ligger stadigt mellan 30-50fps.

För ytterligare specifikationer så kolla nere på signaturen.

Sänk inställningarna tills du har konstant 60+ fps. Med ett relativt bra kort, som ditt 760 ändå är, kan du nog köra med MSAA i många spel, men sänk eventuella processorkrävande inställningar. 30 fps är riktigt plågsamt vad man än spelar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

du borde spela på low för att få 60+ konstant(inge skämt) och nej, en 760 klarar inte 60+ konstant på ultra

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

+ så om jag inte har fel använder bf4 2.2gig vram på ultra, du har bara 2, om jag inte har fel så kan de få din fps att hoppa som satan

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Det enda du behöver bry dig om är att inte överhetta din PC, ligger du på en låg temperatur på tung gaming så kan du köra på vilken grafiknivå du vill utan att något händer ;). Kör du på lägre settings och får mer än 60FPS(eller lika många FPS som din skärm stödjer i Hz), sätt på vsync. Då låses spelets FPS till vad din skärm klarar av, och därför sparas dina resurser och värmeutvecklingen är mindre.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |