Strömmen till datorn slås av/datorn krashar

Permalänk
Medlem

Strömmen till datorn slås av/datorn krashar

Hej! Igår fick jag ett konstigt problem med min dator, har haft den i ca ett år och har fungerat utan problem tidigare. Hade inte ändrat något med hårdvaran när det började. Specifikationerna finns nedan.

Jag startade datorn och allt var som vanligt. Surfade lite och den fungerade. Sedan startade jag Battlefield 4. Spelet började ladda i några sekunder, sen slog datorn av helt plötsligt utan någon form av förvarning. Några sekunder senare började den startas igen. Samma sak hände varje gång jag försökte starta spelet.

Sen började det även hända när datorn startas, den börjar startas och Windows laddas, sen slår den plötsligt av i några sekunder och börjar om. Så fortsätter den, blev tvungen att använda power-knappen för att slå av den och sedan starta igen, då fungerade det.
Skriver det här från datorn i fråga, den fungerar ibland utan problem men ibland dör den helt utan någon form av förvarning.
Min första tanke var att det kunde ha med temperaturen att göra, men enligt speedfan är det inget problem.

Det konstiga är att det bara verkar hända när datorn startas eller jag startar spel. Lyckas jag komma in på datorn så fungerar det att surfa osv...

Någon som har förslag på vad detta skulle kunna bero på? Tacksam för hjälp. Skriv om ni behöver mer info.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Inte mycket svar här... Men hittade problemet själv, det är löst nu. Strömkontakten till moderkortet satt inte i ordentligt... Tryckte i den bättre och nu verkar det fungera.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift