Få tangentbordet att registrera mer än ett knapptryck samtidigt

Permalänk

Få tangentbordet att registrera mer än ett knapptryck samtidigt

Hej!

Ifall jag håller inne t.ex 'j' så ser det ut såhär:

jjjjjjjjjjjjjjjjjj

trycker jag sedan in '3' samtidigt så kommer det se ut såhär:

jjjjjjjjjj3333333

Har jag keybindat t.ex '3' till musen och håller in 'j' och sedan '3' nu ser det utsåhär:

jjjjjj3jjjjjjjj3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3 j3j3j3j

---------------------------

Hur kan jag få detta beteende från enbart mitt tangentbord? Det gör så att min spel gubbe stannar upp lite varje gång jag byter mellan knapparna vilket inte är en fördel!

Permalänk
Medlem

testat med annat tangentbord?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Har du ett tangentbord som tillåter anti-ghosting? Finns ju visserligen inte så många tangentbord som inte har det längre.

Permalänk

Jaa, har testat med en steelseries och en corsair. Men antar att detta beteende är standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken123:

Jaa, har testat med en steelseries och en corsair. Men antar att detta beteende är standard?

Det krävs annan hårdvara i tangentbordet för att få den att registrera flera knappar samtidigt. Finns vissa finare tangentbord som har den funktionen. Dock har alla tangentbord med ps/2 kontakt denna funktion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Corsairen är denhär:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141887-c...

Den måste väll ha den hårdvaran för att kunna göra det?

Permalänk
Skrivet av Fisken123:

Corsairen är denhär:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141887-c...

Den måste väll ha den hårdvaran för att kunna göra det?

"Full key matrix anti-ghosting"

Ja det bör gå. Jag är dock inte helt säker på att det visar sig genom att enbart hålla in ett flertal knappar i en textruta om det är det du vill åt. Du kan ju pröva någonting så enkelt som att springa(w), hoppa(space) och strafea(q/e) samtidigt i något spel.

Permalänk

Precis. Spelet är Tibia. Så vill kunna gå med piltangenterna samtidigt som jag kan trycka spellsen som är bindade på F1-F12. Så istället för att behöva spam trycka piltangent hållet jag vill röra mig åt och trycka spellen för att inte stanna upp lite så hade det varit mycket skönare och bättre att bara behöva hålla inne och trycka på valfri SPELL utan att 'contra' med att spam trycka piltangenten.

Permalänk
Medlem

1. Hold both shift buttons (left and right).
2. Type in the following sentence.. "The quick brown fox jumps over the lazy dog"

Får du med varje bokstav och mellanslag så har du ett tangentbord som har anti-ghosting(full n-key rollover).

Men att du ska kunna skriva två tecken samtidigt tror jag inte är möjligt?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Det funkar ju med ena tangenten på tangentbordet och om den andra är på musen, men inte om båda är på tangentbordet. Så det är omöjligt?