Permalänk
Medlem

Bluescreen sen jag installera ssd

Hej på er! Har haft de här problemet sen jag installera ssdn för ca 1,5-2 år sen. och de är att den helt plötsligt utan någon anledning går i bluescreen. Ibland kan de hända 2 ggr på en dag och ibland 1 gång i månaden. de är en corsair force gt 120 gb. är de något jag missa när jag fixa allt. koppla först in den. formatera sedan datorn och la windows på ssdn och sen boota jag bara den som 1:a i bios. Hoppas ni kan hjälpa mig! de här börjar gå mig på nerverna nämligen nu! tack på förhand // Jonas

Visa signatur

I5 2500k (4,2ghz) , 4 gb ram 1600 mhz, XFX 6850 duelfan, P67A-GD55 (B3), Noctua D-14, HD 1 tb Black (western), 120gb corsaier force gt (ssd), XFX 850W

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste firmwaren på din Corsair? Denna kan göra hela skillnaden.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Bra tips från Jalle..

Men prova även leta upp färskaste Intel rapid storage drivrutiner om du installerat nån gammal drivare... Jag hade bluescreenproblem med nån specifik drivis som moderkortstillverkaren tillhandahöll, men när jag bytte till den nyaste från Intel så funkade det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Senaste firmwaren på din Corsair? Denna kan göra hela skillnaden.

Har inte fixat någon som helst drivrutin, vart hittar jag de senaste?

Visa signatur

I5 2500k (4,2ghz) , 4 gb ram 1600 mhz, XFX 6850 duelfan, P67A-GD55 (B3), Noctua D-14, HD 1 tb Black (western), 120gb corsaier force gt (ssd), XFX 850W

Permalänk
Medlem

Senaste Intel SATA/RAID drivisen för chipsetet finns här:
https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdI...
(har du inte lagt in nått sånt kör du antagligen Microsofts egna defaultrutin. Den har ev inte alla finesser, men den brukar i och för sig vara stabil..)

Vet inte var firmware till disken finns dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonus93:

Har inte fixat någon som helst drivrutin, vart hittar jag de senaste?

Det är ingen drivrutin utan en firmware alltså ett slags inbyggd programvara för din SSD. Sök på detta och din disk så kan se vad som har kommit sedan du köpte disken + ev testprogram för din disk så du kan se vilken FW-version du har just nu.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)