Rykte: Xbox One till Sverige i april

Permalänk
Skrivet av Segas:

Av den lösa statistik jag har sett (inte din menad) så har det aldrig stått hur många enheter som HAR tillverkats, så antalen sålda enheter känns fel att gå på när lika många länder inte har varit inblandade. Tar man Sverige te.x, så konsumerar vi otroligt mycket elektronik i form av datorer, surfplattor och konsoler.

Jag har ingen aning hur andra länder är när det gäller samma sak, men jag kan inte tänka mig att ett helt land inte får sålt några enheter alls.

Har det någonsin kommit fram hur många enheter som HAR tillverkats av Ps3/xbox 360? Är dom försäljningsiffrorna också inkorrekta?

Antalet länder konsolerna är släppta i spelar ingen roll. MS får sina siffror från en mer koncentrerad marknad jämfört med Sony.
Själv gissar jag på att MS bara släppte X1 i 13 länder jämfört med vad som lovades tidigare endast för att fokusera på de största marknaderna och få ut så många konsoler som möjligt dit för att i sin tur kanske få övertag i dessa länder mot Sony.

Dessutom får vi ta i beaktande att MS har släppt sin konsol på "hemmaplan" medan Sony bara spelat bortamatcher hittills. Och än så länge, enligt den senaste statistiken så säljer Sonys maskin bättre.
Försäljningssiffrorna kommar troligtvis skjuta i höjden när Sony får börja spela hemmamatcher i Japan 22.2.

Men håller med om att det är ganska onödigt att jämföra siffror i detta läge eftersom produktionstakten inte täcker upp efterfrågan på konsolerna.
IRL exempel. Förra veckans fredag var första gången man kunde få en PS4 från elgiganten från butik här i Finland. Såldes slut på de flesta ställen inom 48 timmar. Edit: Dessa kunde heller inte bokas via nätet utan man var tvungen att åka dit och fråga. Och endast 1 / kund var tillåtet.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Microsoft o deras xbox one är så fula så det är lika bra, redan hos premiärspelen till Xbox one så är inställningarna strypta bara för att konsolen ska klara av en stadig o hög fps, ''next gen gaming'' och premierspelen är för krävande haha. Att införskaffa sig ett Xbox one är som att köpa hundbajspåsar som redan har hundskit i dem. ( inget fanboy för nån av konsollerna )

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

6490kr hahaha yeah right. Skulle knappt ge hälften. De flesta har redan en dator så billigare att köpa ett grafikkort till den. Jag betalade 1649kr för mitt och det klarar Tomb Raider 1080p i Ultra med TressFX och allt vilket vad jag sett ser bättre ut än vad Tomb Raider Definitive Edition ser ut på Xbox One.

Jag gav 13 k för mina grafikkort o ändå så har jag både xbox1 o ps4....
Jag förstår inte folk som är medlemar här på sweclockers o ändå jämför konsol mot pc :-S
Konsol är för dom exklusiva o pc är till o njuta av ett spel till 100 % på alla sätt
Jag kör pc xbox1 o ps4 o det på min panasonic vt65 o TRO mig..det märks när man spelar på konsol eller pc...o det bästa är att jag kan avnjuta pc spel i soffan lika mycke som man gör och med forza 5, ryse, killzone...
Min dator kan va hur dyr som helst...men vad spelar det för roll om jag inte får halo 5 , infamous , uncharted...nästa gears..o det missar man som pc spelare om man skiter i konsol...
Det bästa enligt mig är o äga alla 3...o då missar man verkligen inte nån superspel

Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Medlem

Yey nu kan vi snart spela spel i 720! xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xubunticious:

Alltså även om den nu skulle/är mycket bättre bla bla så är det ju fortfarande svårt att jämföra två stycken hur bra de sålt hittils, pga de inte släppt Xbox One ännu i alla länder, som PS4 gjort. (Vilket uppenbart ökar försäljnings-statistiken.)

Har PS4 släppts i alla länder? Senast jag kollade så får deras största marknad (Asien) konsolen först i Februari.

Skrivet av SKIBBE:

I en konsoll så är det ju inte bara ren kraft som avgör att den är bättre, det är ju gui, online stabilitet/lösningar, spel bibliotek och exklusiva titlar, samt funktioner, t.ex kinect/ps4 kameran, kontrollerna. siffror/vad som är teoretiskt bäst spelar inte så stor roll i längden, det finns det otaliga bevis på med andra produkter.

ps4:an kostar ju typ lika mycket som One om man ska ha med kameran (som sen inte alls är i närheten av kinectens funktioner)

OM var det magiska ordet. Till skillnad från Xbox One där man MÅSTE ha med kameran så kan man välja att betala mindre och slippa den med PS4.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ær helt rætt att dom skickar med Kinect med alla konsoler. Nu kanske speltillverkare ser møjligheter att nå ut med nya funktioner till alla som faktiskt æger konsollen, till skillnad från om det bara hade varit sæg ~10% som faktisk køpt på sig den. Då hade antagligen de flesta utvecklade skippat att lægga energi på att implementera några funktioner.

Nu har jag en finfin pc som jag lirar min utvalda skara spel på, och dærfør ser jag Xbox One som ett spænnande komplement som kanske kan øverraska med lite nya funktioner. One, Oculus Rift och møjligtvis Sixense Stem kan vara exakt det jag behøver før att dras in i spelandet med samma entusiasm som før 10 år sedan.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns ju att köpa nu. Var precis förbi Media Markt och där kunde man köpa den (dyrt förvisso).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Jag väntar tills 4K versionen med HDMI 2 kommer. Med kraftigare GPU.

4k Xbox one.... LMAO!

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Jag ska spela BF4 Ultra på 4k med mitt GTX 560.. ska bara vänta på kraftigare drivrutiner.
Det kommer fungera, för Major Nilsson har sagt det till mig.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Jag ska spela BF4 Ultra på 4k med mitt GTX 560.. ska bara vänta på kraftigare drivrutiner.
Det kommer fungera, för Major Nilsson har sagt det till mig.

4k kommer inte vara standard inom 6-7år så det är inget problem. Man kan hata konsoller hur mycket som helst men räknar man prestanda och underhållning per krona så springer konsoller flera varv runt PC då man kan spela massor med spel utan att behöva ett grafikkort+cpu+moderkort+ram kombo för 7000kr och drivrutiner för att få något att fungera. Jag betalade ca 3200kr för min Xbox One på releasedagen och det finns absolut ingen PC för samma pris som kan matcha prestandan och underhållningen jag får av min konsoll.

Lade ner PC-spelandet 1,5år sedan och varit helnöjd med det beslutet, man får ju alla bra spel innan PC

Skrivet av Bootup:

Microsoft o deras xbox one är så fula så det är lika bra, redan hos premiärspelen till Xbox one så är inställningarna strypta bara för att konsolen ska klara av en stadig o hög fps, ''next gen gaming'' och premierspelen är för krävande haha. Att införskaffa sig ett Xbox one är som att köpa hundbajspåsar som redan har hundskit i dem. ( inget fanboy för nån av konsollerna )

Ryse körs i 900p och 30fps men det är det snyggaste spelet på konsoll. PS4 har inget som matchar i dagsläget och ifall man provat Ryse märks varken 900p eller 30fps som något negativt. Det är ju trots allt ett av dom snyggaste spelen någonsin (PC inkluderat) utan att behöva SLI/Crossfire för att nå 30fps

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Redan haft Xbox one sedan 19 December.

Och allt funkar som vanligt, SKULLE aldrig snacka med en Xbox One på Svenska i hela mitt liv

hade mitt i ca 1 vecka sen sålde jag skiten på tradera för 1800

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av imortalse:

hade mitt i ca 1 vecka sen sålde jag skiten på tradera för 1800

Aha okej?

Vad ska det ge mig

Jag gillar den bra familje maskin.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

tyckte grafiken var dålig och den laggar men kan man inte bygga en spel pc så kan man lika gärna ha konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Jag väntar tills 4K versionen med HDMI 2 kommer. Med kraftigare GPU.

Xbox Two då mao. Den kan du nog få om tidigast 5-6 år eller så när nästa generation dyker upp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rallemulle87:

Jag väntar tills 4K versionen med HDMI 2 kommer. Med kraftigare GPU.

Då får du vänta... Microsoft kommer nog aldrig byta ut GPUn i Xbox One så du får nog vänta på nästa generation (som kommer klara 1080p?) innan det ens finns en chans att köra annat än film i 4K. Dessutom skulle CPUn flaska ganska rejält om GPUn skulle uppgraderas.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Jag väntar tills 4K versionen med HDMI 2 kommer. Med kraftigare GPU.

VA?

Permalänk
Medlem

Pratas mycket om försäljnings siffror hit och dit men det vore mer intressant i att se samma siffror. Jag har svårt att tro att båda presenterar siffror till slutkund alltså faktiskt den personen som skall använda konsolen hemma i soffan. Sen är det på tok för tidigt att utröna vem som är vinnare men Sony har idag ett försprång och har sin hemma plan release antågande i februari medans Xbox blev omkörda på hemma plan av Sony. Men om 2-3 år kanske vi får mer korrekta siffror på hur det verkligen gick och samtidigt siffror på hur stor fel % båda hade.

Sist men inte minst så roligt om det nu blir April för dom som verkligen vill ha ett xbox och inte ids beställa från utlandet.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 