Nåt knas med datorn eller dåligt optimerat spel?

Permalänk
Medlem

Nåt knas med datorn eller dåligt optimerat spel?

http://i1299.photobucket.com/albums/ag76/ITrash/VRF_zps1018a6...
Specs: 560TI 1G, FX 8350, 8g RAM

Varför kan jag inte få 60 fps när det egentligen borde gå? Kan någon vänligen förklara detta för mig.

EDIT: Spelet är World of Warcraft The Burning Crusade.

Permalänk
Medlem

Du borde klara 60 fps i Röj, hmm så det är väldigt konstigt om du inte gör det.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Du borde klara 60 fps i Röj, hmm så det är väldigt konstigt om du inte gör det.

Jaja, gammal grafikkort lolz lolz inte konstigt att jag inte får 60 fps.

Om vi ska vara seriösa, har du ett svar att ge mig eller inte? Som du ser på bilden är grafikkortet inte 100% belastat och inte heller CPUn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Jaja, gammal grafikkort lolz lolz inte konstigt att jag inte får 60 fps.

Om vi ska vara seriösa, har du ett svar att ge mig eller inte? Som du ser på bilden är grafikkortet inte 100% belastat och inte heller CPUn.

Jag var oseriös, för att det är omöjligt att svara på frågan "Nåt knas med datorn eller dåligt optimerat spel" när du inte skriver något spel? Eller är jag blind?

EDIT: Jag ser på bilden att det är wow, pga av att jag spelat det i 7 år, men alla kan inte se det utav bilden. Och för att svara så kan wow vara väldigt krävande, för det är en väldigt stor värld, så att ha 60+ fps hela tiden är nog svårt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

En fördel om du säger vad det är för spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

En fördel om du säger vad det är för spel.

Ursäkta, World of Warcraft The burning crusade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag var oseriös, för att det är omöjligt att svara på frågan "Nåt knas med datorn eller dåligt optimerat spel" när du inte skriver något spel? Eller är jag blind?

EDIT: Jag ser på bilden att det är wow, pga av att jag spelat det i 7 år, men alla kan inte se det utav bilden. Och för att svara så kan wow vara väldigt krävande, för det är en väldigt stor värld, så att ha 60+ fps hela tiden är nog svårt.

Har fixat trådstarten.
Nope 60FPS är det klart inte så lätt att hålla hela tiden. Men om man kollar på mina värden på bilden så borde det väl vara 60fps i och med att CPU/GPU inte är fullt belastade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Har fixat trådstarten.
Nope 60FPS är det klart inte så lätt att hålla hela tiden. Men om man kollar på mina värden på bilden så borde det väl vara 60fps i och med att CPU/GPU inte är fullt belastade?

Det fungerar inte så (: Cpu/gpu använder de resurser som dom känner behövs, skulle dina komponenter ligga i 99% alltså full belastning så skulle dom flaska, vilket betyder att någon komponent är för dålig och drar ner resten av komponenterna.

Det är bara bra att inte ligga så högt i belastning, kan dock tycka att cpun borde vara i runt 55-60% vilket min alltid var då jag spelade wow.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Det fungerar inte så (: Cpu/gpu använder de resurser som dom känner behövs, skulle dina komponenter ligga i 99% alltså full belastning så skulle dom flaska, vilket betyder att någon komponent är för dålig och drar ner resten av komponenterna.

Det är bara bra att inte ligga så högt i belastning, kan dock tycka att cpun borde vara i runt 55-60% vilket min alltid var då jag spelade wow.

Jahaaa okej, så ju lägre användning desto bättre om jag förstog dig rätt?

Då borde ju det verkligen vara 60fps då CPU ligger på 30% och gpu på 50%?

Permalänk
Medlem

Svar: dåligt optimerat spel

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Jahaaa okej, så ju lägre användning desto bättre om jag förstog dig rätt?

Då borde ju det verkligen vara 60fps då CPU ligger på 30% och gpu på 50%?

Både ja och nej, det ska ska egentligen vara något mellan ting, 70-80% på cpun är inte ovanligt. Men det beror helt på vad för spel det är, wow hanterar inte cpun på ett så bra sätt, så den använder inte direkt mycket. Så det ser helt normalt ut för att vara wow! I tillexempel bf3 osv sådana spel så brukar gpun ligga i 99% dock. Men som sagt beror helt på hur spelen är utformade också.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Liten jämförelse du kan kika på, enkelt o kort svar är att intel+nvidia är att rekommendera för bästa möjliga flyt i wow.
http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8350-vishera-review,33...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Både ja och nej, det ska ska egentligen vara något mellan ting, 70-80% på cpun är inte ovanligt. Men det beror helt på vad för spel det är, wow hanterar inte cpun på ett så bra sätt, så den använder inte direkt mycket. Så det ser helt normalt ut för att vara wow! I tillexempel bf3 osv sådana spel så brukar gpun ligga i 99% dock. Men som sagt beror helt på hur spelen är utformade också.

Har märkt att i BF3 så dras GPU användingen hela vägen upp till 99%, så det betyder alltså att spelet är bra optimerat och använder upp hela mitt grafikkorts potential, vilket är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PMJ:

Liten jämförelse du kan kika på, enkelt o kort svar är att intel+nvidia är att rekommendera för bästa möjliga flyt i wow.
http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8350-vishera-review,33...

Interesant läsning, tack för länken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Svar: dåligt optimerat spel

Tackar för svar! Förstog det nu, gammalt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Har märkt att i BF3 så dras GPU användingen hela vägen upp till 99%, så det betyder alltså att spelet är bra optimerat och använder upp hela mitt grafikkorts potential, vilket är bra?

Ja precis så kan man säga

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.