Permalänk

Kan inte ansluta till internet

Hej. Idag köpte jag en D-Link Powerline AV 500 Mini Adapter Starter Kit DHP-309AV. Jag kopplar in ena delen till ett eluttag och i en router och den andra kopplar jag in i ett eluttag och den andra i min dator (eftersom min stationära dator saknar trådlöst nätverk eller vad det kallas). Problemet är bara att min dator inte kan ansluta till nätverket. Det står att jag ska starta om routern och vänta tio sekunder men det funkar ändå inte.

Såhär står det:

Hittade problem
Anslutning till lokalt nätverk saknar giltigt IP-konfiguration. Inte åtgärdat.

Min dator verkar se nätverket eftersom den vet att hastigheten är 100,0 Mbit/s. Det står på "egenskaper" att IPv4-anslutning och IPv6-anslutning saknar. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att de två Powerline inte har kontakt med varandra. Jag har varit med om liknande fel i hus med god isolering mellan olika säkringsgrupper.

För att börja att eliminera fel så om du har en laptop med nätverksuttag - koppla in powerlinedosan som ska vara till den stationära i samma rum som den som sitter i routern och koppla laptopen i den och se om det får anslutning. flytta sedan rum efter rum och se när du tappar kopplingen.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"