Permalänk
Medlem

Minecraft Server

Tjenare!

Jag ska skapa en minecraft server. Och jag undrar vilket os jag ska köra. Jag har en mac mini så det måste vara windows baserat (eller vad det nu heter)

Har ni något tips?

/Mvh Kevin

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har en Mac och måste ha windowsbaserat vad? OS eller server?
Installera det OS du har. Gratis är Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Tjenare!

Jag ska skapa en minecraft server. Och jag undrar vilket os jag ska köra. Jag har en mac mini så det måste vara windows baserat (eller vad det nu heter)

Har ni något tips?

/Mvh Kevin

Va? Om du har en mac mini varför inte köra OSx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Va? Om du har en mac mini varför inte köra OSx?

Av någon anledning så ligger free memory på 600 mb. Men om jag kör windows 7 på den så ligger det på 4000mb men det laggar så tänkte testa med ett annat os

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har en Mac och måste ha windowsbaserat vad? OS eller server?
Installera det OS du har. Gratis är Linux.

OS

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Av någon anledning så ligger free memory på 600 mb. Men om jag kör windows 7 på den så ligger det på 4000mb men det laggar så tänkte testa med ett annat os

Varför måste det vara Windows? Om minnet är problemet så ta en Linuxdist.

när det gäller Windows så finns ju Windows server.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Varför måste det vara Windows? Om minnet är problemet så ta en Linuxdist.

när det gäller Windows så finns ju Windows server.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag läste att man bara kan installera windows på mac...

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem

Windows är förmodligen inte ens ett problem. Tror inte TS vet vad han pratar om. Förmodligen är minnet bara reserverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

Windows är förmodligen inte ens ett problem. Tror inte TS vet vad han pratar om. Förmodligen är minnet bara reserverat.

Jag kommer iaf testa windows server 2008

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Jag läste att man bara kan installera windows på mac...

Hur menar du nu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur menar du nu?

Boot camp som du måste använda när du ska installera ett annat os på mac (tror jag) stöder bara windows

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Av någon anledning så ligger free memory på 600 mb. Men om jag kör windows 7 på den så ligger det på 4000mb men det laggar så tänkte testa med ett annat os

Hindrar mängden ledigt minne dig från att köra servern? Om allt är som det ska så sparas mycket cachar i minnet, men de rensas genast då din minecraftserver behöver mer minne. Så därför ska man inte se lite ledigt minne som ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Hindrar mängden ledigt minne dig från att köra servern? Om allt är som det ska så sparas mycket cachar i minnet, men de rensas genast då din minecraftserver behöver mer minne. Så därför ska man inte se lite ledigt minne som ett problem.

Yes men det laggar ändå och tps ligger på 13

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Boot camp som du måste använda när du ska installera ett annat os på mac (tror jag) stöder bara windows

Jaha okej, då förstår jag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Sötast

Du kan köra vilket operativsystem du vill på din mac, men oavsett så kommer servern fungera lika bra oberoende av vilket operativsystem du kör, sålänge som du konfar det rätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Minecraft skall väl fungera bra på Mac Mini utan att du behöver köra andra OS. Säker på att du ställt in allt okej?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Minecraft skall väl fungera bra på Mac Mini utan att du behöver köra andra OS. Säker på att du ställt in allt okej?

Vet ej men iaf har installerat windows server 2008 och tps ligger på 19.

Tack alla för alla svar!

Visa signatur

/////Mvh Kevin