Lågvolts-fläkt för ghetto-moddad Xbox 360

Permalänk
Medlem

Lågvolts-fläkt för ghetto-moddad Xbox 360

Tjena!

Har gjort om en gammal krysslåda hemma, och lagt till en extern insugsfläkt (mest för 'estetiska' skäl) men skulle behöva lite råd. Nuvarande fläkten som är fastskruvad är av okänt Kina-fabrikat, och ogillar starkt (läs: helt -- startar inte ens) att jobba på 6V som Xboxens CPU_FAN spottar ut. Jag är medveten om att man kan spitta strömkabeln från den optiska läsaren, men undviker gärna det.

Vilket leder mig till att rådfråga er ifall ni har något tips på 12V-fläktar som fungerar på lägre spänning, helst mellan storleken 90-120mm.

Ber om ursäkt ifall tråden är överflödig/lagd i fel underforum.

/M

Permalänk
Medlem

Stoppa in en noctua och njut;)

Dom flesta ska väl börja snurra vid 5-6v men det är bara att kolla specifikationerna:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Tjena!

Har gjort om en gammal krysslåda hemma, och lagt till en extern insugsfläkt (mest för 'estetiska' skäl) men skulle behöva lite råd. Nuvarande fläkten som är fastskruvad är av okänt Kina-fabrikat, och ogillar starkt (läs: helt -- startar inte ens) att jobba på 6V som Xboxens CPU_FAN spottar ut. Jag är medveten om att man kan spitta strömkabeln från den optiska läsaren, men undviker gärna det.

Vilket leder mig till att rådfråga er ifall ni har något tips på 12V-fläktar som fungerar på lägre spänning, helst mellan storleken 90-120mm.

Ber om ursäkt ifall tråden är överflödig/lagd i fel underforum.

/M

Min egen erfarenhet säger att 120fläktar generellt brukar ha svårt att starta på 5volt men 7volt funkar perfekt. 6 har jag aldrig provat med.