Windows 8.1 Update 1 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Men alla kan inte bli nöjda. Jag vill verkligen inte ha Metro-apparna i mitt aktivitetsfält.

Førstår precis vad du menar. Gillar man inte metro så vill man definitivt inte se spår av det i desktop heller! Dæremot så tror jag att man kan gøra metro lite mer vænligt tillsammans med desktop genom att låta windowsapparna visas i dektop-læget

Ursækta att jag sitter och skriver på ett norskt tangentbord før tillfællet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Samma skräp.
Värdelösa appar, metro fokus fortfarande.

Nej fortfarande dåligt pekskärms OS som dom vill trycka fram, appar är ju hipp så det måste man bygga på också.

lol.

Mitt W7 rullar på utan problem, minst lika snabbt som W 8.1 i allt jag använder det till och utan massa skit överallt.
Fick lite mer fps i BF4 när jag körde singelplayer på W8.1, #worth.

Permalänk
Medlem

Jävla dödsfälla!
Jag har köpt windows 8 -> Uppdaterat till testversionen av 8.1. Nu vill Windows att jag går till Windows Store och laddar ner den riktiga versionen (vilket inte går för att WinStore "för tillfället" inte funkar). Istället straffar Windows mig med att starta om var annan timme.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av YamahaDGX630:

Førstår precis vad du menar. Gillar man inte metro så vill man definitivt inte se spår av det i desktop heller! Dæremot så tror jag att man kan gøra metro lite mer vænligt tillsammans med desktop genom att låta windowsapparna visas i dektop-læget

Ursækta att jag sitter och skriver på ett norskt tangentbord før tillfællet

Ingen fara.

Nej om jag ska vara ärlig så gillar jag verkligen funktionaliteten i Windows 8.1. Outlook-appen är grym. Men annars är det ju som Win 7 fast snabbare...

Att kombinera båda tror jag är att skjuta sig sig själv i foten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ingen fara.

Nej om jag ska vara ärlig så gillar jag verkligen funktionaliteten i Windows 8.1. Outlook-appen är grym. Men annars är det ju som Win 7 fast snabbare...

Att kombinera båda tror jag är att skjuta sig sig själv i foten.

Verkligen! Jag anvænder alltid mail-appen, den ær awesome!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Svensktiger:

Man kan ju drömma.
Ett W8-lite vore ju fint, barskrapat och som enda funktion att köra andra program i (d.v.s ett OS).
Och inte som nu ett sätt att försöka sälja mer "appar" (fyfan vad jag avskyr det namnet).

Det är ju typ så de borde implementerat Modern UI från början. Som ett Windows Media Center där det inte finns för Win Pro, till exempel. Där deras trogna kunder hade fått ett mycket bättre desktop och sen hade det fortfarande funkat på touchskärm och dylikt. Det ska inte vara helt integrerat i operativsystemet, det ska vara ett tillägg om ens det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Gillar win8.1.
Gillar inte win8/win8.1 appar. Förändringar i MUI behövs inte för mig då jag aldrig ser röken av MUI.
Saknar inte startmenyn, använder mig av genvägar på skrivbordet som jag alltid gjort sedan win3.11

Kom på att det är i ett scenario som MUI och appar funkar perfekt. HTPCn i sovrummet. Starta netflix/HBO/xbmc i storskärmsläge från sängen

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hmm, tror jag stannar med 8.1 + Classic shell ett tag till.
Kan säga att jag sett MUI en gång på datorn. Vid Första booten efter installation, in med Classic o sen boot direkt till desktop i framtiden, känns som ett uppdaterat win7 tbh.

Skrivet av Nautilus011:

Gillar win8.1.
Gillar inte win8/win8.1 appar. Förändringar i MUI behövs inte för mig då jag aldrig ser röken av MUI.
Saknar inte startmenyn, använder mig av genvägar på skrivbordet som jag alltid gjort sedan win3.11

Kom på att det är i ett scenario som MUI och appar funkar perfekt. HTPCn i sovrummet. Starta netflix/HBO/xbmc i storskärmsläge från sängen

Själv e jag så jävla van startmenyn. Winknappen sen börja skriva för att sök exempelvis, vet vart jag har den här datorn och kontrollpanelen etc. Men förutom sånt startar jag de flesta spelen via Steam eller Genvägar om det inte är ett Steamspel, program via genvägar. Brukar dock få sånt plottrigt skrivbord efter ett tag så genvägarna blir svåra o hitta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Det jag saknar är möjligheten att starta mot desktop istället för modern. Jag använder det ju aldirg? Kanske börjar bli gammal?

Detta går att göra, genom att ladda ner ett tillägg vid namn ClassicShell.

Permalänk
Medlem

Verkar som Microsoft inte förstått, alternativt att kassan fortfarande är full så de känner att de kan fortsätta leka runt och experimentera lite.

Hur svårt är det egentligen att göra en gemensam kodbas men installera gui:en i två lägen, på platta blir "modern" installerat och "integrerat" men på vanliga datorer och bärbara så blir det desktop och eventuellt att man kan pinna appar ungefär som Googles appar funkar i Chrome.

Vad som verkligen INTE behövs är att sunka ned hela systemet med "modern" fullskärms inställnings appar, att öppna video filer , bilder och annat i appar från desktop per default ...etc

Detta handlar bara om en enda sak, att folk ska sitta och köpa appar och hyra video på löpande band i Store. Det handlar inte om att de på allvar tycker att detta är en förbättring av vad de hade i Windows 7, ingen kan egentligen på allvar tro det.

På mer än ett år, två år om man räknar beta, så har systemet trots panikpatchningar segat sig 10% av Windows användarna, 90% skiter fullkomligt i detta system och är lika glada för det. Man tycker Microsoft borde fatta poängen och separera systemen men det verkar vara trögt däruppe bland ekonomerna som bestämmer, de ser en Store = pengar och skiter i allt annat.

Microsoft: gemensam kodbas, JA. Olika guier: JA. Pinna appar: visst men gör det valfritt.

Permalänk

Har ingen lagt märke till det sjuka med bilden? "Actor Philip Seymour Hoffman found dead"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hoppas man får välja. Annars lär det bli gnäll åt andra hållet istället.

Precis, ge folk möjlighet att välja. Personligen förstår jag inte vad folk har startmenyn till. Sitter med win8 på HTPCn och win7 på spelburken, använder inte startmenyn på någon av dom.
Förstår bara inte hur MS tänker när dom prackar på folk något de inte vill ha.
Kan ju inte vara svårt för kodarna att lägga till möjlighet att välja hur man vill att ens win ska se ut?
Under installation så ska man ju ändå välja nätverk och dator namn etc, lägg till en fråga "vill du ha classic look lr ModernUI"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men det som saknas allra mest - startmenyn, får vi inte.

Vad ska du ha den till? Jag saknar den inte alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Ska bli intressant att se hur mycket minne och lagring i SP 1, det skulle ju minskas

Skickades från m.sweclockers.com

Ja också nyfiken på hur mycket minskat RAM den nya versionen kommer ta.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Jag saknar den ej

Men det gör jag och mina kunder

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av diddedraker:

Har ingen lagt märke till det sjuka med bilden? "Actor Philip Seymour Hoffman found dead"

Vad är det för sjukt med det? Det är en nyhet och dyker därmed upp i den levande brickan för nyhetsappen. Helt normalt för mig i alla fall.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Vad är det för sjukt med det? Det är en nyhet och dyker därmed upp i den levande brickan för nyhetsappen. Helt normalt för mig i alla fall.

Mer sjukt att han är död. Så fantastisk skådespelare. Oh well.

Permalänk
Medlem

Släng ut allt metro trams så blir folk nöjda och börjar köpa MS OS igen, och även tala väl om det.
Metro är för telefoner och små surfplattor!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag skulle precis skriva något nedsättande om Microsoft men jag orkar inte.
Jag tycker dom ska skrota Windows 8 och boosta Windows 7 med snabbare uppstartstider och snabbare interface, nya DirectX etc etc. Istället för att göra något tarvligt och dumt Windows 9 och gå på samma nit igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Jag var faktiskt själv emot Windows 8, just pga detta modern ui, ingen startknapp osv.

MEN i helgen gick jag faktiskt över till Windows 8.1 - och jag måste säga att jag redan gillar det. Det är snabbare och precis som Windows 7 i princip. Jag saknar inte ens startknappen, då jag inte använder den ändå. Sedan fungerar sökfunktionen precis som i Windows 7.

Jag är nöjd med det iallafall.

Är precis som du och jag älskar det

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag skulle precis skriva något nedsättande om Microsoft men jag orkar inte.
Jag tycker dom ska skrota Windows 8 och boosta Windows 7 med snabbare uppstartstider och snabbare interface, nya DirectX etc etc. Istället för att göra något tarvligt och dumt Windows 9 och gå på samma nit igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Opel GL!

Permalänk
Skrivet av Mr.Quatermain:

Det jag saknar är möjligheten att starta mot desktop istället för modern. Jag använder det ju aldirg? Kanske börjar bli gammal?

Hur svårt är det att clicka på iconen desktop, efter att datorn har boota ?

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Hur svårt är det att clicka på iconen desktop, efter att datorn har boota ?

Varför ska jag behöva sitta och göra nått jag inte vill? Det var ju inte direkt så att jag saknade det i win 3.1 - 7

Edit: varför inte bara göra det hela till ett val där jag slipper hålla på i metro med appar osv. Tror itne att jag skulle vara ensam om att uppskatta det.

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Skrivet av Mr.Quatermain:

Varför ska jag behöva sitta och göra nått jag inte vill? Det var ju inte direkt så att jag saknade det i win 3.1 - 7

Edit: varför inte bara göra det hela till ett val där jag slipper hålla på i metro med appar osv. Tror itne att jag skulle vara ensam om att uppskatta det.

Ja kan hålla med att det var lite korkat av ms att inte ha ett alternativ att välja om den bootar direkt till metro eller desktop.Men vad ja menar är att det inte är så stor sak att clicka på desktop i metro då den bootar.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dennisdvdr:

Ja kan hålla med att det var lite korkat av ms att inte ha ett alternativ att välja om den bootar direkt till metro eller desktop.Men vad ja menar är att det inte är så stor sak att clicka på desktop i metro då den bootar.

Ett sådant alternativ finns sedan Windows 8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Varför ska jag behöva sitta och göra nått jag inte vill? Det var ju inte direkt så att jag saknade det i win 3.1 - 7

Edit: varför inte bara göra det hela till ett val där jag slipper hålla på i metro med appar osv. Tror itne att jag skulle vara ensam om att uppskatta det.

Ho ho?? Pratar ni om win8 fortfarande? Win8.1 är släppt. Du bootar direkt till desktop, du behöver inte peta på appar om du inte vill. Det finns val, du kan välja vad du vill göra.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Ho ho?? Pratar ni om win8 fortfarande? Win8.1 är släppt. Du bootar direkt till desktop, du behöver inte peta på appar om du inte vill. Det finns val, du kan välja vad du vill göra.

Ja precis, där ser man Det var mer än vad jag visste.Fasten kan inte säga heller att det är så jobbit att clicka på en icon för att komma till desktop.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Högerklick på aktivitetsfältet -> Navigering/Navigation

eller

c:\windows\system32\control.exe /name Microsoft.TaskbarandStartMenu

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Inaktiv

Changelog Windows 8.1 Update 1:

- Pinning metro apps to desktop taskbar.
- Classic taskbar in ModernApp.
- Link to classic Control Panel in PC Settings.
- Shutdown button on the start screen.
- Search button on the start screen.
- Context Menu appears when you right-click on the ModernApp (Tiles).
- Tittle on the ModernApp and close button.
- Sorted App list in Apps screen (all programs) by default.
- Update Internet Explorer to 11.0.3.
- Hidden "Enterprise Mode" in Internet Explorer.

Varför väntade dem inte med 8.1 releasen några månader och tog med det här från början?

Vad blir det härnäst? Windows 8.1 Update 1 Update 1

Ta det inte på fel sätt, jag gillar Windows 8.1 och är helnöjd idag med bytet från Windows 7 men jag tycker det rullas ut uppdateringar på löpande band för att fixa/rätta till saker som skulle varit en självklarhet från dag 1.

Permalänk

Microsoft borde vänta med att släppa allt så snabbt och verkligen göra klart allt, och släppa det då det är helt klart. Istället för att släppa flera större uppdateringar hela tiden!

Sen tyckte jag att startmenyn skulle ha funnits som ett alternativ från första början i Windows 8, så hade de flesta varit nöjda.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |