Permalänk
Medlem

Operativsystem

Hej SC!
Jag har 32 bitars W7 hemma men ska bygga ihop en helt ny dator idag ,men problemet är att jag inte har 64 bitars W7 Och inte pengar till det. :[
Vad ska jag göra?
Frågat kompisar ifall dom har ett W7 64 bit men ingen verkar ha.... :[

Permalänk
Medlem

Ta du och köp ett lagligt windows. Saker man använder ska man betala för.

Permalänk
Medlem

Om du har en licensnyckel för W7 32Bit så fungerar den även till W7 64Bit, och då kan du ladda hem en Windows 7 64Bit ISO från denna sida http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Edit: Om du har en licensnyckel för W7 Home Premium och vill ha den Svenska versionen så kan du ladda hem W7 Professional 64Bit Svenska och sedan ta bort ei.cfg filen då kan du välja W7 Home Premium 64Bit Svenska vid installationen av Windows 7.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Köp windows eller kör linux, du vet att alla diskussioner om crackad programvara är imott forumets regler..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Nästan alla crackade os är botnet infekterade. Ingen mening med att använda om du inte vill få dina och familjens konton hackade och samtidigt vara en nod i DDOS attacker mot diverse servrar.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Tack! Då gör jag så istället!

Permalänk
Medlem

@Robban Det viste jag inte ,är ny här.Kanske dags för mig att läsa reglerna men det löstes ifall det janee sa är sant

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men jag känner ett flertal som kör med oäkta windows.
Dom har då aldrig råkat ut för något så kommentaren om att nästan alla crackade os är infekterade köper jag inte.
Visst att några kan vara det men, att gå så långt att säga nästan alla...
Men jag tycker att du ska köpa dig windows, det är helt klart värt det!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaiton:

@Robban Det viste jag inte ,är ny här.Kanske dags för mig att läsa reglerna men det löstes ifall det janee sa är sant

"Fråga: Hur funkar nycklarna? Är de låsta till nåt specifikt?
Svar: Nycklarna är inte beroende av arkitektur (amd64 eller x86), servicepack eller språk!.
Nycklarna är enbart låst till din version som du köpt. Har du köpt 7 Home Premium fungerar
nyckeln ENBART till 7 Home Premium"

Citatet är hämtat från denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Jag har w7 home premium 32 bit , men så jag kan ladda ner 64 bit på USB?:) tack för hjälpen Janee uppskattas otroligt mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaiton:

Jag har w7 home premium 32 bit , men så jag kan ladda ner 64 bit på USB?:) tack för hjälpen Janee uppskattas otroligt mycket!

Ja du kan ladda hem en äkta och helt ren Windows 7 ISO från Sweclockers sidan, du kan ladda hem Windows 7 Home Premium SP1 Engelska x64 och sedan ladda hem och köra programmet Windows 7 USB/DVD Download Tool som gör att du kan lägga över W7 ISOn till USB minnet.

Men om du vill ha W7 Home Premium Svenska så laddar du hem Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 och lägger över ISOn till USB minnet, därefter går du in i USB minnet och öppnar mappen sources och letar upp filen ei.cfg som du raderar genom att högerklicka och välj ta bort, detta gör att du kan välja Home Premium vid installationen.

Edit: Eftersom du har 32Bit i datorn så får du kanske ett bootsect felmeddelande efter överföringen av ISOn til USB minnet men det bör fungera att installera med USB minnet trots detta felmeddelandet.

Edit 2: Använd en USB 2 port och om du får problem med Windows 7 USB/DVD Download Tool vid överföringen av W7 ISOn till USB minnet så kan du använda programmet Universal USB Installer http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-...

Edit 3: Om du får problem med aktiveringen av W7 så kan man aktivera via det automatiserade telefonsystemet http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/activate-windows#1...

Visa signatur

janee

Permalänk
Legendarisk
Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om, §7

Tråd låst

Visa signatur

Abstractions all the way down.