VLC web player, fungerar som den ska?

Permalänk

VLC web player, fungerar som den ska?

Så jag har problem med VLC web player, och jag tror inte att den ska göra detta.

1. Det finns ingen visuell buffertvärde eller tidsstämpel, hur länge videon är, där du spelar eller hur lång tid det har buffrat.
2. Jag kan inte spola framåt eller pausa det i 2 minuter, för då video startarom från början och måste åter buffra allt.

Ska den göra detta, eller måste jag ändra någon inställning? Kan jag göra något för att göra det bättre? Jag försökte det på youtube och andra video streaming sidor, och det är samma överallt jag prova det. Och just nu så är web playern helt värdelös. Det går snabbare att ladda ner filen och sedan använda "offline" VLC programet för att titta på videon. Jag använder VLC version 2.1.0 och webben plugin 2.1.0.0 på Firefox 26,0 med Win7 x64.

Jag pröva att fråga i deras forum, fast det var ganska dött där.

Permalänk
Medlem

Nyaste VLC versionen är 2.1.2 så du kan ju börja med att installera den.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Nyaste VLC versionen är 2.1.2 så du kan ju börja med att installera den.

Det har jag nu gjort, ingen skillnad.

EDIT:
Ingen?

Permalänk

Ok, värkar som att ingen använder VLC webbplugin. Så vad använder ni?

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Fattar inte vad du försöker göra exakt, laddar du ned youtube videos och kollar på dem offline? Varför? Är ditt internet så slött? Vad är syftet med att använda VLC web player?

Syftet är att spela upp .mkv och andra filer, som streamar från min NAS. Jag laddar inte ner filerna och kollar dem offline, i så dana fall skulle jag använda vlc.exe och inte VLC webbplayer.

Jag använder det istället för flashplayer på youtube.

Permalänk
Medlem

Du kan ju copypasta linken i vanliga VLC och spela upp videon som nätverksström. Funkar perfekt med mot min egna nas, fast ibland upplever jag också problemet att jag måste starta om efter att inte ha spelat på typ 2 min.

Visa signatur

Arbets- / Spelstation: Arch Linux - Ryzen 5 3600 - RX 7900 XT - 32G DDR4
Server: Arch Linux - Core i5-10400F - 16G DDR4