Problem med windows laggar ner, spel, chrome mm.

Permalänk

Problem med windows laggar ner, spel, chrome mm.

Jag köpte för ungefär 45 dagar sedan en ny dator hos inet. Dem monterade den åt mig. Efter lite problem med att få en fungerande windows licens så var allt färdigt och allt fungerade. Under natten nu hade jag datorn på, inga speciella program öppna . Jag laddade inte heller ner något eller liknande. På morgonen var den på och funkade, sen gick jag till skolan. Sen när jag kom hem igen var datorn avstängd. Jag startade den, loggade in allt var som vanligt. Men så fort jag började kolla på youtube såg jag att när jag bytte mellan fönster och fullskärm hackade det till. Även fönster i windows hackade till och till och med när jag använde snabbknapparna på tangentbordet för att byta låtar, var det fördröjning på ungefär 5 sekunder. Sen kollade jag temperaturerna. Inga komponenter var över 35 grader, flesta under 30. Jag testade sen att starta en "custom match" på League of Legends och se om det funkade dåligt där. Bara att trycka på start game tog ungefär 5 sekunder. Desutom fick jag genomgå extrema laddingstider. När jag väl kom inn hade jag 5-25 fps. Vanligt vis brukar jag ha 350+. Behöver gärna så sanbbt som möjligt få hjälp, för nästan inget funkar korrekt. Skriv gärna om ni har något att som kan vara till hjälp.

Lite av komponenterna:

Intel core i7 4770k

Msi gtx 780

16 gb ram

MSI Z87-S02 INET EDITION ATX

Inget i datorn är överklockat.

Har även sökt igenom den med Mcafee, det hittade inget speciellt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta hem de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort från nVidia:s egen site.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Enligt nvidia experice har jag dem nyaste drivrutinerna. Men ska kolla.

Permalänk

Borde man ladda ner en beta drivrutin?

Permalänk
Medlem

cpu temp?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoppitKing99:

Jag köpte för ungefär 45 dagar sedan en ny dator hos inet. Dem monterade den åt mig. Efter lite problem med att få en fungerande windows licens så var allt färdigt och allt fungerade. Under natten nu hade jag datorn på, inga speciella program öppna . Jag laddade inte heller ner något eller liknande. På morgonen var den på och funkade, sen gick jag till skolan. Sen när jag kom hem igen var datorn avstängd. Jag startade den, loggade in allt var som vanligt. Men så fort jag började kolla på youtube såg jag att när jag bytte mellan fönster och fullskärm hackade det till. Även fönster i windows hackade till och till och med när jag använde snabbknapparna på tangentbordet för att byta låtar, var det fördröjning på ungefär 5 sekunder. Sen kollade jag temperaturerna. Inga komponenter var över 35 grader, flesta under 30. Jag testade sen att starta en "custom match" på League of Legends och se om det funkade dåligt där. Bara att trycka på start game tog ungefär 5 sekunder. Desutom fick jag genomgå extrema laddingstider. När jag väl kom inn hade jag 5-25 fps. Vanligt vis brukar jag ha 350+. Behöver gärna så sanbbt som möjligt få hjälp, för nästan inget funkar korrekt. Skriv gärna om ni har något att som kan vara till hjälp.

Lite av komponenterna:

Intel core i7 4770k

Msi gtx 780

16 gb ram

MSI Z87-S02 INET EDITION ATX

Inget i datorn är överklockat.

Har även sökt igenom den med Mcafee, det hittade inget speciellt.

Nästa gång det händer ta en titt på RAM och SWAP och i fall något används över vanliga.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Den har högst varit på 34 grader.

Permalänk

När det gäller minnet så det ligger på 22% när jag inte spelar, vilket känns väldigt högt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MoppitKing99:

När det gäller minnet så det ligger på 22% när jag inte spelar, vilket känns väldigt högt.

22% är inte högt utan just tvärtom, för minne är till för att användas.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)