Forsätta youtube eller ge upp?

Permalänk
Medlem

Forsätta youtube eller ge upp?

Den 29e Augusti 2014 har jag varit på Youtube i 5 år. Jag håller på med YT men ingen tittar på mina videor, jag bryr mig inte om att bli känd elr något sånt. Jag har hemskt tråkigt när jag spelar och jag är svintråkig. Der högsta jag någonsin fått på youtube är 40-50 prenumeranter vilket tog tre år. Ska jag ge upp? Det känns bara meningslöst och ska jag syssla med något annat än youtube. Jag menar, jag orkar inte önska mig bara youtube saker hela tiden till mins födelsedagar och sånt för att jag vill ha andra saker som Lego, andra prylar etc. Så ska jag ge upp och börja med något annat i livet eller fortsätta? Jag vill inte ha några onödiga svar. SNÄLLA hjälp

Permalänk
Medlem

_Ja_. Första steget mot förändring är att ge upp. Att ge upp den nu kan på det hela innebära nytändning, bättre idéer och underhållning i framtiden. Du förlorar 50 prenumeranter idag, har en chans i helvetet till 500 prenumeranter i morgon.
Vem vet, du kanske finner jättelust i att göra legobyggarvideos och hittar din nisch på sådant sätt?

Men för nu, bara ge upp det. Du tycker inte det är kul och det är skäl nog att göra sig av med gamla vanor.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det låter som att du kan lägga ner det där och lägga energin pån ågot annat.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med övriga. Lägg ner och gör något annat.
Om varken du eller andra har någon glädje av det hela så finns det väl ingen som helst anledning att fortsätta ?

Att bryta gamla vanor kan dock vara jobbigt. Det gäller att hitta något annat som känns vettigt att göra istället.
Tänk igenom vad du tyckte var roligt innan du började med Youtube, kanske finns det något där som känns värt att ägna sig åt ?
Det låter som att du redan har lite ide'er med lego och annat.
Något som har med fysisk aktivitet att göra är annars alltid bra. Du mår bättre och hälsan förbättras.
Det låter lite som att du är lite nedstämd när du skriver att du är svintråkig. Då hjälper det ofta med fysisk aktivitet och att börja ägna sig åt lite nya saker i livet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Om du har tråkigt när du spelar (gissar att du gör spelvideos?) och därmed blir tråkig att lyssna/kolla på så finns det absolut ingen anledning att fortsätta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.