Permalänk
Medlem

Problem med dator, blåskärm.

Hejsan!

Har en dator jag köpt förra året i Mars och ända sedan dess har jag fått blåskärm titt som tett när jag spelat diverse spel på datorn och den startar om och går att köra ett tag till, har aldrig orkat ta tag i det men nu börjar det bli riktigt jobbigt och tänkte jag skulle ta hjälp utav allmänheten.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 ultimate 64 bitar och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Athlon x4 740 Quad core processor
Processorkylare: Ingen aning
Minne: 8192 MB RAM (Vet inte märket eller hur jag får fram det)
Grafikkort: Amd radeon hd 7700 series

Detta är blåskärmen jag får.

http://imgur.com/vfkBSJS

Med vänlig hälsning

Jimmy

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

http://go.microsoft.com/?linkid=9805447
Ladda ner och installera. Starta om datorn och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Hejsan!

Har en dator jag köpt förra året i Mars och ända sedan dess har jag fått blåskärm titt som tett när jag spelat diverse spel på datorn och den startar om och går att köra ett tag till, har aldrig orkat ta tag i det men nu börjar det bli riktigt jobbigt och tänkte jag skulle ta hjälp utav allmänheten.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 ultimate 64 bitar och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Athlon x4 740 Quad core processor
Processorkylare: Ingen aning
Minne: 8192 MB RAM (Vet inte märket eller hur jag får fram det)
Grafikkort: Amd radeon hd 7700 series

Detta är blåskärmen jag får.

http://imgur.com/vfkBSJS

Med vänlig hälsning

Jimmy

Sitter vid mobilen och kan inte cittatera mitt förra inlägg, läs den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Sitter vid mobilen och kan inte cittatera mitt förra inlägg, läs den.

Tack så mycket för hjälpen jag ska testa detta när jag vaknar imorgon bitti, återkommer med resultat.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Står något med Display Drivers Du kan ju alltid testa att ominstallera drivrutinerna på grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Tack så mycket för hjälpen jag ska testa detta när jag vaknar imorgon bitti, återkommer med resultat.

Jag tror att dina grafikkortsdrivrutiner kraschar eftersom de tar för för lång tid på sig för att svara. (mer än 2s), detta program kommer från Microsoft, den höjer den gränsen till typ 5. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sizkest:

Står något med Display Drivers Du kan ju alltid testa att ominstallera drivrutinerna på grafikkortet.

Jag har testat att ominstallera och uppdaterat de drivrutinerna ett flertal gånger. Tack ändå!

Skrivet av Repair:

Jag tror att dina grafikkortsdrivrutiner kraschar eftersom de tar för för lång tid på sig för att svara. (mer än 2s), detta program kommer från Microsoft, den höjer den gränsen till typ 5. Mvh

Tack, tänkte precis ta och fråga vad programmet gjorde. Hur kommer det sig att de tar för lång tid på sig att svara, är det fel på grafikkortet isådanafall?
(har kört programmet och har inte fått blåskärm ännu)

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Jag har testat att ominstallera och uppdaterat de drivrutinerna ett flertal gånger. Tack ändå!

Tack, tänkte precis ta och fråga vad programmet gjorde. Hur kommer det sig att de tar för lång tid på sig att svara, är det fel på grafikkortet isådanafall?
(har kört programmet och har inte fått blåskärm ännu)

olika orsaker, men om det tar mer en 2s så kan det kännas laggigt och därför återställer den drivrutinerna. och därför kraschar den, men det är möjligt att du inte märker det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Jag har testat att ominstallera och uppdaterat de drivrutinerna ett flertal gånger. Tack ändå!

Tack, tänkte precis ta och fråga vad programmet gjorde. Hur kommer det sig att de tar för lång tid på sig att svara, är det fel på grafikkortet isådanafall?
(har kört programmet och har inte fått blåskärm ännu)

Nå, fixade det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Nå, fixade det problemet?

Hittills har jag inte fått någon blåskärm igen! Har inte hunnit spela så mycket dock men det bådar väldigt gott! tack så jättemycket Repair

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Hittills har jag inte fått någon blåskärm igen! Har inte hunnit spela så mycket dock men det bådar väldigt gott! tack så jättemycket Repair

Vad bra! Återkom om du får bsod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Vad bra! Återkom om du får bsod.

Hej Repair, det verkade fungera bra men nu fick jag Bsod igen jag skickar lägger till en bild på det.

http://imgur.com/5HASjlh

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Hej Repair, det verkade fungera bra men nu fick jag Bsod igen jag skickar lägger till en bild på det.

http://imgur.com/5HASjlh

Kolla in denna tråd: #12294023

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Hej Repair, det verkade fungera bra men nu fick jag Bsod igen jag skickar lägger till en bild på det.

http://imgur.com/5HASjlh

Uppdatera bios, testa äldre drivrutiner. Vad får du för temps under spelandet? Cpu/gpu.
Återkom med info
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Uppdatera bios, testa äldre drivrutiner. Vad får du för temps under spelandet? Cpu/gpu.
Återkom med info
Mvh

Hej Repair, jag vet inte hur mycket du vet om spelet World of warcraft men jag har märkt att det händer bara när jag Använder mig utav en AddOn som heter Auctioneer (Den förändrar utseendet på Auctionhouse och skannar igenom alla aktioner) Samt Postal (Förändrar också utseendet och skannar all Mail jag får) Båda dessa har gett mig blåskärm när jag går in på Auctionhouse eller använder en Mailbox.

Det är ju enkelt att bara stänga av dessa men jag skulle gärna vilja komma åt kärnan och lösa detta!

Edit: Har aldrig uppdaterat Bios är det något jag behöver tänka på har läst att det kan gå snett om man inte gör detta rätt! Tack för hjälpen

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Hej Repair, jag vet inte hur mycket du vet om spelet World of warcraft men jag har märkt att det händer bara när jag Använder mig utav en AddOn som heter Auctioneer (Den förändrar utseendet på Auctionhouse och skannar igenom alla aktioner) Samt Postal (Förändrar också utseendet och skannar all Mail jag får) Båda dessa har gett mig blåskärm när jag går in på Auctionhouse eller använder en Mailbox.

Det är ju enkelt att bara stänga av dessa men jag skulle gärna vilja komma åt kärnan och lösa detta!

Edit: Har aldrig uppdaterat Bios är det något jag behöver tänka på har läst att det kan gå snett om man inte gör detta rätt! Tack för hjälpen

Det du ska tänka på är att garanti oftast inte gäller om du sabbar ditt moderkort under uppdatering. Du ska följa instruktionerna och inte avbryta/bryta strömmen under installationen.