Kan inte spela online spel på datorn HJÄLP!!!!!

Permalänk
Medlem

Kan inte spela online spel på datorn HJÄLP!!!!!

Hej!
Jag har haft min dator i snart ett år jag har spelat league of legends,dota,battlefield 3 osv
Men när jag för nån dag sen skulle logga in på lol så står det bara conection lost jag hittar inga servrar på battlefild men jag kan ändå prata på skype, men på min brorsas dator så går det att spela online spel.
Det är typ som att brandväggen blokerar när jag försöker gå in på servrar ändå har jag provat att stänga av brandväggen och logga in men utan resultat bara conection lost kollat på lols suport sida försökt allt vet inte vad jag ska skulle vara tacksam om någon kunde ta sin tid och hjälpa mig det skulle uppskattas

Permalänk

Det är inte så att någon blockat dig via routern kanske?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Ingen ting jag eller någon annan i familjen har gjort iallafall.
ledsen att jag svara så sent hade läxor igår:(
Men isåfall hur kollar man de?

Permalänk
Medlem

Logga in på routern, oftast via ip-adressen 192.168.1.1. (Beror på routern, men instruktioner för hur står i manualen som ni fick med, den finns oftast också på nätet om den försvunnit/blivit kastad.)
Kolla inställningar och se om det finns några portar som är blockerade. Använd manualen som referens.

Kolla din brandvägg, samma sak kolla om det finns några portar som är blockerade. Kontrollera även windows brandväggen om du har t.ex norton eller annan internet säkerhets program installerat.

Lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack jag svarar nu då jag har varit skolan men ska prova det ni skrev.
Skriver sen hur det gick

Permalänk
Medlem

Ok jag har loggat in på routern nu men hur ser man om några portar är blokerade???

Permalänk
Medlem

Lol finns i allafal på på listan som kan ansluta på mit antivirus skydd som i det här fallet är panda antivirus pro 2013 och routern är en zyxel

Permalänk
Medlem

Tackar så hemskt mycket för hjälpen var somsagt portarna:)