Får bara 2 utav 3 skärmar att fungera..

Permalänk

Får bara 2 utav 3 skärmar att fungera..

Hej! Sitter nu och försöker reda ut problemet utan framgång så måste fråga till slut.

Kör 3 skärmar till ett GTX770 , De 2 andra (som fungerar) går på HDMI->HDMI+Mini DP->DP och den tredje (ej fungerar) som är DP(skärm) -> DVI(dator). Skärmen har ej något dvi uttag så köpte en adapter kabel.

Får bara felmeddelandet att "there is no signal coming from your computer... press any key or move the mouse to Wake it up bla bla" Har testat min gamla skärm DVI->DVI och det funkar kanon.. Så grafikkort etc funkar ju som det ska..

Vad kan vara felet? Känns som det borde bara vara en inställning någonstans.

Någon som vet! Stort tack på förhand!!

Med vänlig hälsning, A

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Investments:

Hej! Sitter nu och försöker reda ut problemet utan framgång så måste fråga till slut.

Kör 3 skärmar till ett GTX770 , De 2 andra (som fungerar) går på HDMI->HDMI+Mini DP->DP och den tredje (ej fungerar) som är DP(skärm) -> DVI(dator). Skärmen har ej något dvi uttag så köpte en adapter kabel.

Får bara felmeddelandet att "there is no signal coming from your computer... press any key or move the mouse to Wake it up bla bla" Har testat min gamla skärm DVI->DVI och det funkar kanon.. Så grafikkort etc funkar ju som det ska..

Vad kan vara felet? Känns som det borde bara vara en inställning någonstans.

Någon som vet! Stort tack på förhand!!

Med vänlig hälsning, A

Byt utgång på grafikkortet o kolla vilka skärmar som fungerar.
Alltså ha kvar kablarna i skärmarna. Byt bara på grafikkortet

Permalänk
Skrivet av Zawz:

Byt utgång på grafikkortet o kolla vilka skärmar som fungerar.
Alltså ha kvar kablarna i skärmarna. Byt bara på grafikkortet

Finns 2 DVI utgångar på grafikkortet, har testat båda. Ingen fungerar.. De andra uttagen fungerar, även Dvi uttaget då det fungerar med min gamla skärm dvi->dvi. Förstår inte varför..... Kan skärmen inte stödja en signal som kommer från dvi uttag, är det skillnad?

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zawz:

Byt utgång på grafikkortet o kolla vilka skärmar som fungerar.
Alltså ha kvar kablarna i skärmarna. Byt bara på grafikkortet

Håller med där.

Jag tabbade mig själv häromdan på att jag inte hade aktiverat skärm 3.. kikade efter om hdmi kabeln satt i osv i 2-3 min innan jag insåg att den inte skickade signal dit. Windowsknapp + P.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skrivet av HenKenny:

Håller med där.

Jag tabbade mig själv häromdan på att jag inte hade aktiverat skärm 3.. kikade efter om hdmi kabeln satt i osv i 2-3 min innan jag insåg att den inte skickade signal dit. Windowsknapp + P.

Tyvärr finns ingen tredje skärm att aktivera :S

Kan kabeln vara defekt? Funkar inte till någon av de andra två skärmarna heller

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...
denna kabel har jag, Displayporten(skärm) + DVI (dator). Det är väll ändå rätt?

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1

Permalänk
Medlem

Har du sett till att den dp sladden som är inkopplad till skärmen som INTE fungerar är en aktiv displayport sladd, så att det inte är en vanlig dp sladd? Det va iaf mitt problem och tog mig lång tid att förstå mig på.

Permalänk
Skrivet av Snaert:

Har du sett till att den dp sladden som är inkopplad till skärmen som INTE fungerar är en aktiv displayport sladd, så att det inte är en vanlig dp sladd? Det va iaf mitt problem och tog mig lång tid att förstå mig på.

Tack för svar, detta borde vara felet. Hur vet man om det är aktiv eller ej?

tack!

denna har jag http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

det är Displayporten som ska vara aktiv eller är det DVI'n? Eller är det sak samma?

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Investments:

Tack för svar, detta borde vara felet. Hur vet man om det är aktiv eller ej?

tack!

denna har jag http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

det är Displayporten som ska vara aktiv eller är det DVI'n? Eller är det sak samma?

Det är DPn som ska vara aktiv. Och den du länkade är inte aktiv. Det brukar stå om dom är aktiva eller inte, men dom flesta "svenska" butiker (tex siba/elgiganten) har inte den blekaste aning om dom är aktiva eller inte. Står de inget så är det 99% att dom inte är aktiva, jag beställde iaf min från eBay (http://www.ebay.com/itm/Sapphire-6110026701G-Active-DisplayPo...) av märket Sapphire. Och har aldrig haft några problem.

Permalänk
Medlem

Du har köpt fel pryl. Ordet AKTIV eller Eyefinity ska alltid stå i beskrivningen (rubriken) när du letar på butikernas hemsidor. Står inget så funkar det inte heller i 99% av fallen.

Edit:
Jag har den som XFX adapter tillverkar som funkar bra. De har 2 st. En för mini och en för normal stora DP portar.

Har du nån dator butiker i din närhet eller nån webbutik du föredrar att handla från?
Tex Webhallen, komplett, Inet osv.

Permalänk
Medlem

Du behöver ha en aktiv kabel när du kör fler än 2 skärmar.

XFX aktiv MiniDisplayPort till DVI
https://www.inet.se/produkt/5409071/adapter-xfx-aktiv-minidis...
XFX aktiv DisplayPort till DVI
https://www.inet.se/produkt/5409070/adapter-xfx-aktiv-display...

Om du har en mini DP på grafikkortet så sätter du i mini DP i den sedan en vanlig dvi-dvi kabel från adaptern till skärmen. Om du har vanlig DP så kör du den från grafikkortet sedan vanlig dvi-dvi från den.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Tack alla för svar!! Underbart!
Jag har inget DVI uttag på skärmarna, endast DP/mini DP/HDMI. Så då ska adaptern som länkad ovan in i skärmen antar jag?

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1

Permalänk
Medlem

Vänta lite.

Sa du att skärmen också har DP/mini DP?
Så du har alltså hållit på och koppla kjell och Co kabeln och tänker koppla aktiva XFX adaptern baklänges?

Det skulle förklara problemet.

Har skärmen DP så ska den kopplas till grafikkortets DP. Om du redan använt alla grafikkortets DP portar så blir du antagligen tvungen att koppla DVI->HDMI. Har grafikkortet 2 st DVI bruka bara den ena ge bild om du redan använder HDMI porten. Det är för att HDMI delar med ena DVI porten så att man får 1 av 3 fel.

Permalänk

FIXAT problemet!! Gick med Daisy chaining, så kör bara DP out från ena skärmen till DP på den andra.. SJUKT smidigt
Tack allihop ändå ! jätteglad nu

Visa signatur

Intel i7 4770k 4,6Ghz ¤ Gigabyte GTX770 ¤ Corsair VX550 ¤ Gigabyte GA-Z87X ¤ Corsair 4x4gb 1600hz RAM ¤ Noctua NH-D14 ¤ SSD 530s Intel 180gb ¤ 5x Noctua NF-A14 ¤ Fractal Design Define R4 ¤ 3x Dell UltraSharp U2414H ¤ SMS Multi Control Triple Clamp ¤ Raptor K50 ¤ Logitech G602 ¤ Windows OS 8.1