Asus Mars GTX 760 (M-itx Mb)

Permalänk
Medlem

Asus Mars GTX 760 (M-itx Mb)

Tjena!

Har en fråga angående det så står i titeln Kan man köra ett Asus Mars på en M-itx Bräda då det är dubbla GPU på ett kort? Har ett Asus Z87I-PRO. Samt om mitt nätagg kommer palla med Ett BeQuit 580w, 80+Gold. Kör inget i datorn klockat.

Permalänk
Medlem

Ja, så länge ditt chassi har plats och din PSU klarar av det så är det inga problem.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

PS: Ni kan kolla länken på min Nurvarande rigg för att se exakt vilka komponenter jag menar.

Permalänk
Medlem

Ok men där blir inga fel då som att den bara kommer använda ena GPU kärnan?

Permalänk
Medlem

Ja det kommer gå och nätaggregatet kommer troligtvis att räcka så länge du inte tänker klocka mycket.

Dock ser jag ingen som helst anledning att köpa ett Asus Mars 760, då det kostar 4990kr. GTX 780ti finns för 5290kr vilket är et mycket bättre köp. Det är nästan lika snabbt, du slipper trassel med sli, du får 3GB vram istället för 2GB, lägre strömförbrukning, lägre värmeutveckling.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Aa jag såg det Thompson men har under en väldigt lång tid velat äga ett Matrix kort och nu när ekonomin finns där så vill jag gärna slå till hehe. tänkte sälja mitt 770 och satsa på det MAtrix kortet får se pengarna från 770 som en Rabatt kupong till det hehe :).

MVH

Permalänk
Medlem

Håller med om att du borde köpa ett 780Ti istället för ett GTX 760x2 kort då.
Vissa spel stödjer inte SLi så bra och då kommer du få sämre prestanda i dem än vad du har nu tex.

Visa signatur

not so fast