Stationär dator som inte vill ansluta sig till skärm

Permalänk

Stationär dator som inte vill ansluta sig till skärm

Tjena, jag undrar vad det kan vara för fel på min ny byggda datorn som jag har precis sate på och kopplat upp till min skärm, och skärmen säger "viloläge". Vad skulle det kunna vara?
Datorn är på och fungerar och låter bra men skärmen säger viloläge... moderkortet är en asrock fm2a88x extreme +4 och grafik kortet är ett AMD (radeon) Sapphire dual-x r9 280x...

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in kabeln för skärmen in i moderkortet. Kan vara så att den kör på det interna grafikkortet i processorn.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Skrivet av Delapsus:

Testa att koppla in kabeln för skärmen in i moderkortet. Kan vara så att den kör på det interna grafikkortet i processorn.

har testat men det händer ingenting... :s

Permalänk
Medlem

Kan man få mer information om vilka komponenter du har?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Testa att köra med bara en minnesmodul och pröva den i olika slots. Är det fel på en minnessocket i moderkortet kan detta uppstå. Hade det felet själv en gång.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Testa att köra med bara en minnesmodul och pröva den i olika slots. Är det fel på en minnessocket i moderkortet kan detta uppstå. Hade det felet själv en gång.

ok jag testar