Blandade monteringsfrågor: Vad betyder "hybrid" på nätagg.? Passar S1155 till S1150? Vilka kablar ska kopplas till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Blandade monteringsfrågor: Vad betyder "hybrid" på nätagg.? Passar S1155 till S1150? Vilka kablar ska kopplas till grafikkortet?

Montering av följande köp:
1 x Fractal Design Arc Midi R2 Tower
799:-
1 x Samsung 840 EVO Basic 250GB
1 480:-
1 x Gigabyte G1.Sniper Z87
990:-
1 x Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz
699:-
1 x MSI R9 280X 3GB GAMING
2 690:-
1 x Intel Core i5-4670K
1 699:-
1 x Seasonic X 650W
1 290:-
1 x CoolerMaster Hyper 212 Evo
295:-
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium OEM
859:-
1 x Samsung SH-224DB/BEBE
199:-
1x Barracuda 1 TB HDD

Första frågan som dök upp var gällande PSUns switch "Hybrid" eller "normal". Vad innebär Hybrid & vad ska jag välja?

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Permalänk
Medlem

Om du vill tillåta fläkten ska stanna vid låg belastning väljer du hybrid. Men givetvis kommer den gå upp när du spelar. Normal så är fläkten alltid på.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack!

N'sta problem..

På cooler master hyper 212 evo står det inte socket 1150, bara 1155. Men hos Inet står det 1150. Den verkar ju passa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pooh30:

Tack!

N'sta problem..

På cooler master hyper 212 evo står det inte socket 1150, bara 1155. Men hos Inet står det 1150. Den verkar ju passa?

japp den passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

japp den passar

Jepp det gjorde den
Men den går att vrida på en aning uppifrån sett. Glider lite på kylpastan altså. Törs dock inte dra åt skruvarna mera.. Ska det vara så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pooh30:

Jepp det gjorde den
Men den går att vrida på en aning uppifrån sett. Glider lite på kylpastan altså. Törs dock inte dra åt skruvarna mera.. Ska det vara så?

ja jag vet XD det är skitjobbigt tänk på att skruva lite i taget och lika mycket på alla skruvar. Du ska skruva dem diagonalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

ja jag vet XD det är skitjobbigt tänk på att skruva lite i taget och lika mycket på alla skruvar. Du ska skruva dem diagonalt.

Gör det något att den "vickar lite då?
Ska jag lossa & börja om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pooh30:

Gör det något att den "vickar lite då?
Ska jag lossa & börja om?

Min gör också det. Alltså, den sitter fast men när kylpastan är ny och fräsch så går det att skruva lite granna på den åt sidorna. Ganska säker på att det är normalt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Min gör också det. Alltså, den sitter fast men när kylpastan är ny och fräsch så går det att skruva lite granna på den åt sidorna. Ganska säker på att det är normalt.

Tack

Permalänk
Medlem

En fråga till..

Grafikkortet ska ha 1st 8 pins strömkälla plus 1st 6 pinnars. Spelar det någon roll om dessa kommer från samma kabel, eller måste jag ha 2 separata kablar från PSUn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pooh30:

En fråga till..

Grafikkortet ska ha 1st 8 pins strömkälla plus 1st 6 pinnars. Spelar det någon roll om dessa kommer från samma kabel, eller måste jag ha 2 separata kablar från PSUn?

Har du båda kontakterna på samma kabel så fungerar det.

Permalänk
Medlem

gött, Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden.

Det ska jag göra, tack!