SLI och flera skärmar (löst)

Permalänk
Medlem

SLI och flera skärmar (löst)

Hej!
Sitter för nuvarande på 3 skärmar och med 2-way SLI (inte eyefinity eller 3d) och vill få det att fungera såhär:
Gaming på skärmen i mitten med SLI.
Fan vet vad, webläsning/porrsurfning eller vad som jag känner för på sidoskärmarna.

Problem:
Nvidia grafikkort kan bara trycka ut bild på 2 skärmar per kort.
Nvidia grafikkort i SLI kan endast trycka ur bild på ETT utav de 2 sammankopplade korten, vilket ger bild på max 2 skärmar.

Fråga:
Kan jag köpa ett till grafikkort (av billig modell) för att köra den utanför SLI med de 2 extra skärmarna inkopplade där? Prestandakrav på sidoskärmarna är noll då spelande kommer ske endast på mittenskärmen.
Alltså, är det möjligt att köra 3 kort med 2 i SLI och det tredje separat? Kul att veta innan pengarna investeras!

Mittenskärm i SLI:
660ti
660ti

Samt billigt kort med de 2 extra skärmarna.

Lösning:

Skrivet av Ceogar:

Ja det stämmer, kör du SLI så kan du bara ha två skärmar aktiverade. Du behöver ett extra kort om du vill köra flera skärmar samtidigt.
För er som funderar på att köra 3 skärmar utan SLI så fungerar det utmärkt.

Permalänk
Inaktiv

Va bara 2 skärmar på ett kort ? Så om jag nu köper ett 780Ti kan jag inte köra 3 skärmar då

Permalänk

660ti stödjer väl fyra skärmar?

Permalänk
Medlem

Hade ju varit coolt om jag haft fel, men vill minnas att Nvidias kort, trots utag för 4 skärmar på baksidan, endast kan ge bild på 2 åt gången. Har jag fel?

Sitter just nu på 3 dvi-kablar så kan ej kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Hej!

Sitter för nuvarande på 3 skärmar och med 2-way SLI (inte eyefinity eller 3d) och vill få det att fungera såhär:
Gaming på skärmen i mitten med SLI.
Fan vet vad, webläsning/porrsurfning eller vad som jag känner för på sidoskärmarna.

Problem:
Nvidia grafikkort kan bara trycka ut bild på 2 skärmar per kort.
Nvidia grafikkort i SLI kan endast trycka ur bild på ETT utav de 2 sammankopplade korten, vilket ger bild på max 2 skärmar.

Fråga:
Kan jag köpa ett till grafikkort (av billig modell) för att köra den utanför SLI med de 2 extra skärmarna inkopplade där? Prestandakrav på sidoskärmarna är noll då spelande kommer ske endast på mittenskärmen.
Alltså, är det möjligt att köra 3 kort med 2 i SLI och det tredje separat? Kul att veta innan pengarna investeras!

Mittenskärm i SLI:
660ti
660ti

Samt billigt kort med de 2 extra skärmarna.

Mvh
Tim Bjermo

Ja det stämmer, kör du SLI så kan du bara ha två skärmar aktiverade. Du behöver ett extra kort om du vill köra flera skärmar samtidigt.
För er som funderar på att köra 3 skärmar utan SLI så fungerar det utmärkt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja det stämmer, kör du SLI så kan du bara ha två skärmar aktiverade. Du behöver ett extra kort om du vill köra flera skärmar samtidigt.
För er som funderar på att köra 3 skärmar utan SLI så fungerar det utmärkt.

Tack för svar! Blir att inhandla ett extra kort.

Puss, kram och godnatt!