Permalänk
Medlem

Lagg i Csgo

http://i.imgur.com/rYfATWR.jpg
Hej. Som ni ser på bilden så får jag väldigt dåliga fps när jag spelar csgo. Alla andra spelar fungerar utmärkt. En konstig sak som jag märkte var att om jag kör bf4 och csgo samtidigt så får jag bättre fps. Nu undrar jag vad problemet kan vara ? Jag har ett gtx 770, en i5 4670K och 8gb Corsair vengeance ram.

Visa signatur

Gpu|: Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS WATERFORCE XTREME |
Cpu|: Intel Core i9 9900k |
Moderkort|: Gigabyte Z390 AORUS XTREME WATERFORCE 5G - i9 9900K | Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz Dominator Platinum RGB |
Chassi|: Thermaltake View 91 Tempered Glass RGB | 2x Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 2TB | Corsair AX1600i 1600W |
Skräm| 3x ASUS 27" ROG Swift PG27VQ Curved 165Hz |

Permalänk

Tjena, jag har samma kort och ram som du. Jag fick just en 7dagars cooldown pga av att spelet fryser ner sig, och det går inte att göra någonting. SKulle också vara tacksam för hjälp. har haft detta problem sedan jag fick min dator i januari!

Dock tvekar jag mycket på att det måste vara ett förjävligt grafikkort.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Det känns konstigt att det endast är problem i CS:GO, vet inte om det kanske skulle kunna vara ett drivrutinsproblem?

Så först och främst, har ni alla nya drivrutiner installerade? Har problemet uppstått sen start eller på senare tid?

Har ni lekt runt med olika inställningar i CS? max_fps, vsync, triple buffering.

Permalänk

jag har den senaste drivrutinen från nvidia experience ver:332.21
Har inte lekt med någonting faktist, har formaterat datorn ett par antal gånger har samma problem med just cs go

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Skrivet av risekill:

http://i.imgur.com/rYfATWR.jpg
Hej. Som ni ser på bilden så får jag väldigt dåliga fps när jag spelar csgo. Alla andra spelar fungerar utmärkt. En konstig sak som jag märkte var att om jag kör bf4 och csgo samtidigt så får jag bättre fps. Nu undrar jag vad problemet kan vara ? Jag har ett gtx 770, en i5 4670K och 8gb Corsair vengeance ram.

Skrivet av OldSchoolGamer:

jag har den senaste drivrutinen från nvidia experience ver:332.21
Har inte lekt med någonting faktist, har formaterat datorn ett par antal gånger har samma problem med just cs go

Börja med att ladda ner GPU-Z, kolla hur mycket grafikkortet klockar sig i standard dvs skrivbordet och i CS. Se om du kan se några skillnader, publicera båda resultaten här på forumet.

Permalänk
Medlem

Antiterroristläger? Rök Kastad!
Sätt spelet på engelska så blir det genast mer seriöst
Sedan skulle du kunna testa att slå av/på "Multicore rendering" i options.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Har ni alla drivrutiner för chipset installerat?
Testat uppdatera BIOS?

Har samma CPU och samma (ASUS iofs)GPU och har nemas problemas.
ASUS Z87-A MB dock, vilket leder mig till att tro att det har ngt med moderkortet att göra.

Permalänk
Skrivet av kimlndgren:

Börja med att ladda ner GPU-Z, kolla hur mycket grafikkortet klockar sig i standard dvs skrivbordet och i CS. Se om du kan se några skillnader, publicera båda resultaten här på forumet.

Tjena gjorde som du sa. såhär ser det ut, när jag startade grup-z. Inga program var påslagna, vill du att jag ska screenshotta medans spelet är igång också?

https://imageshack.com/i/jj83ljp

https://imageshack.com/i/jjk9p2p

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Har ni alla drivrutiner för chipset installerat?
Testat uppdatera BIOS?

Har samma CPU och samma (ASUS iofs)GPU och har nemas problemas.
ASUS Z87-A MB dock, vilket leder mig till att tro att det har ngt med moderkortet att göra.

tjena jag har denna motherboard http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4492&dl...

hur vet jag om jag behöver uppdatera det? Kollade ruunt lite på forum och så, såg att det fanns risker att man kan ta sönder hela kortet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

tjena jag har denna motherboard http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4492&dl...

hur vet jag om jag behöver uppdatera det? Kollade ruunt lite på forum och så, såg att det fanns risker att man kan ta sönder hela kortet.

Ja har man problem med något, som t.ex i ditt fall, så måste man börja utesluta saker. Ofta kan det lösa vissa problem om man uppdaterar BIOS. Det gäller att du läser instruktionerna noga och följer dem, de är sällan exakt likadana mellan olika tillverkare och kort.

Du kan ju börja med att utesluta annat så som minnen och kontrollera att alla drivers för chipset på moderkortet är installerade och uppdaterade om du tycker det verkar bökigt att flasha BIOS.

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Ja har man problem med något, som t.ex i ditt fall, så måste man börja utesluta saker. Ofta kan det lösa vissa problem om man uppdaterar BIOS. Det gäller att du läser instruktionerna noga och följer dem, de är sällan exakt likadana mellan olika tillverkare och kort.

Du kan ju börja med att utesluta annat så som minnen och kontrollera att alla drivers för chipset på moderkortet är installerade och uppdaterade om du tycker det verkar bökigt att flasha BIOS.

version f7 säger ''Support New 4th Generation Intel Core Processors''.
vad är en 4th gen processor? jag ahr en Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

skriv -threads 4 i launch options

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Jag installerade om windows så funkade allt bra

Visa signatur

Gpu|: Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB AORUS WATERFORCE XTREME |
Cpu|: Intel Core i9 9900k |
Moderkort|: Gigabyte Z390 AORUS XTREME WATERFORCE 5G - i9 9900K | Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz Dominator Platinum RGB |
Chassi|: Thermaltake View 91 Tempered Glass RGB | 2x Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 2TB | Corsair AX1600i 1600W |
Skräm| 3x ASUS 27" ROG Swift PG27VQ Curved 165Hz |

Permalänk

jag har startat om windows typ 5x får olika problem hela tiden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE