Permalänk
Medlem

Tyst kylare :D

Tjäna! köpte en ny pc nu och blev överraskad av hur mycket amd:s stock kylare låter. Så har några tips på bra kylare

Har en 8320 och ett GA 970A ds3 mobo (vet att det suger)

Den kommer överclockas men det viktigaste är hur tyst den är

Tacksam För Svar!

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Tjäna! köpte en ny pc nu och blev överraskad av hur mycket amd:s stock kylare låter. Så har några tips på bra kylare

Har en 8320 och ett GA 970A ds3 mobo (vet att det suger)

Den kommer överclockas men det viktigaste är hur tyst den är

Tacksam För Svar!

vattenkyllning: corsair 100i om du vill ha en riktigt tyst kylning

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Tjäna! köpte en ny pc nu och blev överraskad av hur mycket amd:s stock kylare låter. Så har några tips på bra kylare

Har en 8320 och ett GA 970A ds3 mobo (vet att det suger)

Den kommer överclockas men det viktigaste är hur tyst den är

Tacksam För Svar!

Skulle säga nästan alla kylare från Noctua. Länkar ett par stycken (En från Noctua)
Finns riktigt många att vraka och välja emellan.

212 EVO
Noctua NH-9B

Inet's kylare till AM3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch1p:

Skulle säga nästan alla kylare från Noctua. Länkar ett par stycken (En från Noctua)
Finns riktigt många att vraka och välja emellan.

212 EVO
Noctua NH-9B

Inet's kylare till AM3+

Nice, har inte så hög budget så det får väl bli 212 evo! men är den tyst? finns det någon annan i samma prisklass som är tystare?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Nice, har inte så hög budget så det får väl bli 212 evo! men är den tyst? finns det någon annan i samma prisklass som är tystare?

Du kan byta fläktar själv på den till tystare fläktar.

Permalänk
Medlem

Valfritt från Be quiet imo har en Dark rock 2:a själv och är riktigt nöjd.

Permalänk

Rekommenderar också EVO 212. Alla våra datorer har en hemma hos oss Först när jag byggde en PC till min syster så valde jag den (till slut så snudde jag den från hennes dator för den va så jäkla tyst och bra) så gav jag henne AMD stock kylare hon märkte naturligtvis ingenting Men de va lite offtopic, ja den är riktigt bra och tyst har ett FX 4300 3,8 GHz överclockat till 4,4GHz såå ja KÖP KÖP KÖP!

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Medlem

Kör på evo 212

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Arctic cooling freezer A30, enkel att montera kyler hyfsat & är tyst.
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2646
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1080712

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch1p:

Du kan byta fläktar själv på den till tystare fläktar.

vilken då? blir det mycket dyrare då?

Visa signatur

<3

Permalänk

Håll dig undan slutna vattenkylningssystem. Pumparna vibrerar och väsnas en del. Dessutom så är det ju ytterligare en del som kan väsnas och eventuellt gå sönder. Har man en tornkylare så är det ju enbart en eller två fläktar som kan falera.
Har en H60 så jag vet vad jag talar om.. Ska bytas ut så fort jag orkar mot en vettig tornkylare. Med tonvikt på tysthet.

Kom ju nyss recension på Dark Rock 3 från Be Quiet här på Sweclockers. De skriver ju att den är väldigt tyst men var tydligen lite krånglig att montera. Lite dyr också tyckte jag..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Håll dig undan slutna vattenkylningssystem. Pumparna vibrerar och väsnas en del. Dessutom så är det ju ytterligare en del som kan väsnas och eventuellt gå sönder. Har man en tornkylare så är det ju enbart en eller två fläktar som kan falera.
Har en H60 så jag vet vad jag talar om.. Ska bytas ut så fort jag orkar mot en vettig tornkylare. Med tonvikt på tysthet.

Kom ju nyss recension på Dark Rock 3 från Be Quiet här på Sweclockers. De skriver ju att den är väldigt tyst men var tydligen lite krånglig att montera. Lite dyr också tyckte jag..

Ok, Tack för varningen haha. Tror jag köper en dark rock 2! Den verkar bra

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Nice, har inte så hög budget så det får väl bli 212 evo! men är den tyst? finns det någon annan i samma prisklass som är tystare?

Du kan byta till vilka andra 120mm fläktar du vill. Kan dock säga att fläkten som sitter på är mycket tystare än vad den va på första versionen utav denna kylare. Monterade ganska nyligt in en 212 evo i min brors dator, han kör en gammal AMD phenom II x4 995 @3,5 ghz och blir bara 51 grader varm i full load

Så det är en suverän kylare för priset!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tagit en sluten vattenkylare som några ovan mig tipsat om...dom är varken tystare eller ger mycket extra kylförmåga... jag Har kört slutna och hela vattensystem och måste säga att nu när jag har bytt till en fin fläktkyld så kommer jag aldrig byta tillbaka.

Jag köpte en Noctua U12S (så den skulle rymmas i ett mindre chassi) med PWM osv och kan säga att det är det bästa bytet jag gjort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Kolla lite tester, för det finns bättre kylare. Kanske inte prisvärdare dock.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

Köp det billigaste du kan hitta, t ex EVO 212. Alla eftermarknadskylare är tystare och svalare än stockkylare.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunsnroses:

Köp det billigaste du kan hitta, t ex EVO 212. Alla eftermarknadskylare är tystare och svalare än stockkylare.

Ok! tar en sådan, most kylning and tysthet for the buck

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Jag skulle tagit noctuan. Har själv en NH-D14. Installerade och klockade med en evo 212 förra helgen och den är skräp jämfört med noctua. Kvalitet är värt ett par hundra mer. Tänk på att du kan ta med kylaren till framtida system.

Visa signatur

i7 2600k @ 4,3/ Asus z68 v-pro gen3/ NH-D14/ 2x4 gb xms3 1600/ 120 gb Kingston ssd/ 650w Fractal Tesla/ Asus gtx660DCII/ Teakcase /

Permalänk
Medlem

Frågan är om Evo-212 får plats i ett Carbide 200R. Enligt Inet är maxhöjd 160mm för en kylare i det chassiet. Evo-212 har en höjd på 159 mm enligt Prisjakt.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Frågan är om Evo-212 får plats i ett Carbide 200R. Enligt Inet är maxhöjd 160mm för en kylare i det chassiet. Evo-212 har en höjd på 159 mm enligt Prisjakt.

oops

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Tror den passar. Har kollat runt lite och de som har en 212 evo i ett 200r chassi verkar inte ha några problem

Visa signatur

<3