Permalänk
Medlem

120mm eller 92mm???

Tja, har en noctua CPU kylare som kom med 2 st 92mm fläktar. Jag satte fast en till likadan på den som blåser in så nu har jag 3 st fläktar på den. Nu till min fråga, jag behöver en fläkt som blåser in luft i chassit också längst upp på sidan ( där nätagg brukar sitta). Jag har en cooler master 120mm där nu och den nuddar nästan kylarfläkten (typ 2cm avstånd). Kommer kylaren att få in mer luft om jag byter ut cooler master mot en annan 92mm?

Permalänk
Medlem

Det är deras minsta kylare typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Tja, har en noctua CPU kylare som kom med 2 st 92mm fläktar. Jag satte fast en till likadan på den som blåser in så nu har jag 3 st fläktar på den. Nu till min fråga, jag behöver en fläkt som blåser in luft i chassit också längst upp på sidan ( där nätagg brukar sitta). Jag har en cooler master 120mm där nu och den nuddar nästan kylarfläkten (typ 2cm avstånd). Kommer kylaren att få in mer luft om jag byter ut cooler master mot en annan 92mm?

Svårt att begripa riktigt hur du menar...

Börja med att tala om vad du har för chassi,
och på vilka platser du har fläktar som blåser in respektive ut luft ur lådan.

Fläktplatser som sitter nära CPU-kylaren brukar "normalt" användas för att blåsa luft ut ur lådan.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Svårt att begripa riktigt hur du menar...

Börja med att tala om vad du har för chassi,
och på vilka platser du har fläktar som blåser in respektive ut luft ur lådan.

Fläktplatser som sitter nära CPU-kylaren brukar "normalt" användas för att blåsa luft ut ur lådan.

Fo3

Jag vet men jag kör tvärt om. Cooler master 430 elite. Tips?