Problem med uppkoppling - Hur testar man stabiliteten ?

Permalänk
Medlem

Problem med uppkoppling - Hur testar man stabiliteten ?

Hejsan.

Har lite problem med mitt interenet och letar efter program som kan testa min stabilitet.

*** Vad jag letar efter ***

Skulle vilja ha ett program som jag kan testa mitt internet under en längre tid.
Och då pratar vi om flera timmar eller dagar om så möjligt.

*** Beskrivning av problemet och min situation ***
Min internetuppkoppling har verkligen börjat aggera konstigt den senaste veckorna.

Jag kollar en del på streams, men på senaste så går det en stund sekunder sedan så fryser det, för att några sekunder fortsätta. Och detta är hela tiden.

You Tube videos är liknande, går se en bit sedan stoppar skiten och måste F5 och spela fram dit jag var.

Jag hade detta problemet, sedan så köpte jag en ny SSD, så jag formaterade om datorn installerade windows, och det är samma problem. Så risken att det ligger program i bakgrunden som orsakar problemeter osv är inte så troligt.

Mitt WIFI fungerade inte (vanliga internet fungerade perfekt), så kontaktade min ISP (bbb) och fick en ny router och det är lite där efter som jag har haft problem. Jag tänkte inte så mycket på det i början men eftersom den är "ny" så borde det inte vara Routerns fel.

Jag sitter en del på Ventrilo, Mumble, TS3 osv, och upplever inga problem när jag sitter och pratar med folk.

Jag använder mig av kabel och inget trådlöst eller annat som kan strula.
Router: Zyxel P-2812HNU-F1 vT
Windows 7 x64
Min övriga hårdvara info finns här under, om det är nåra andra frågor osv så hojta till så besvarar jag glatt.

*** Jag ska koppla ut routern, och koppla in internet rakt in i min dator, och se om det löser problemet, men det vore trevligt som sagt med någon form av program som kan testa internet stabiliteten. ***

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

kör --> cmd --> ping ping.sunet.se -t eller annan valfri adress

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Sett att det finns en hel del andra som upplever problem med internet med routern.

https://www.facebook.com/Bredbandsbolaget/posts/6838557516288...

Jag har som sagt kopplat ut routern och har min dator rakt in i väggen och har inte haft några problem än så länge.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer