Sony Xperia D6503 "Sirius" kan spela in video i Ultra High Definition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Hela er diskussion är befängd och var inte saklig, det är det enda jag yttrat mig om. Ni visste inte ens vad ni ville jämföra och vet knappt fortfarande.

Jag är ingen expert, jag vet inte exakt hur det fungerar med subsamplig och supersampling och så, och jag misstog mig med upplösningen som DVD ligger på. Men resonemanget att DVD kan bli lika snyggt som Blu-Ray om man bara kör samma bitrate var så dåligt att det inte var något vidare svårt att genomskåda ändå.

Skrivet av Petterk:

Kör du 1280x720 på en blu-ray kan du köra videon mindre komprimerad, men jämför vi 720x480i med 1920x1080i blu-ray eller 720x576i med 1920x1080i MPEG-2 så hamnar vi på ganska exakt samma video-bitrate eller kompression per pixel, eller samma kompressionsfaktor. Med fler pixlar får du såklart då också fler detaljer.

Tack!

Permalänk

Ursäkta mig men har inte filmbolag spelat in i 4k rätt länge nu?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Ursäkta mig men har inte filmbolag spelat in i 4k rätt länge nu?

De som har mest pengar kanske, men det betyder inte att alla gör det.

Har hört att många kommer köra med 2k länge till..

Tydligen ser det tillräckligt bra ut och det finns massa utrustning för enorma pengar som har lång tid kvar att leva.

Inte ens alla filmar ju digitalt än

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.