Permalänk
Medlem

Normala temps?

Hej alla medlemmar!

Min amd fx-4100 ligger på 82 grader c i load, är det normalt eller är det på tok för varmt?
Har originalkylaren på.

Edit: Glömde säga att jag inte har den överklockad eller övervoltad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helldex:

Hej alla medlemmar!

Min amd fx-4100 ligger på 82 grader c i load, är det normalt eller är det på tok för varmt?
Har originalkylaren på.

Edit: Glömde säga att jag inte har den överklockad eller övervoltad.

dags och byta cpu kylare isåfall
du kommer antagligen få tillbaka prestanda då den klockar ned sig redan vid 63c till 70c beroende på moderkort

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Jag tycker det låter lite varmt, är det orginalkylaren tycker jag den borde bytas ASAP, den låter mycket och inte den bästa. Har du kylpasta på processorn?

Permalänk
Medlem

Am3+ originalkylare har ju redan kylpasta på så det tror jag, däremot så byggde jag inte datorn själv så jag vet inte.

Permalänk
Skrivet av helldex:

Am3+ originalkylare har ju redan kylpasta på så det tror jag, däremot så byggde jag inte datorn själv så jag vet inte.

Jo, men då har du kylpasta Dock är den kylpastan inte av så hög kvalité, men men, den funkar. Jag tror nog det är dags för dig att byta upp dig till en annan kylare Det här är en riktigt populär och bra för sitt låga pris. (Se på mig, jag äger en!) Jag använde Arctic Silver 5 när jag applicerade. Enligt många är detta en väldigt bra och håller hög kvalité på kylpastan. (Lägsta tempsen) När du väl köpt o installerat de nya (Om du nu vill göra det) så är det värt att veta att temperaturerna är inte riktigt stabila förän 1-2 veckor efter applicering av kylpastan, det är då den verkligen har ''mognat till''.