Permalänk
Medlem

Varför frös den?

Hej. Spelade BF4 på min nya dator(totalt 1,5h) sen bara frös skärmen visade bara ill rött. VARFÖR?

Permalänk
Medlem

Bra fråga. Jag har en fråga till dig. När jag var ute och gick häromdagen så gick en kille till höger istället för till vänster. Varför gjorde han så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Hej. Spelade BF4 på min nya dator(totalt 1,5h) sen bara frös skärmen visade bara ill rött. VARFÖR?

har du de senaste drivrutinerna till grafikkortet?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Skrivet av B0llA:

Hej. Spelade BF4 på min nya dator(totalt 1,5h) sen bara frös skärmen visade bara ill rött. VARFÖR?

Min dator fick blå skärm för typ en halv månad sen, kan du svara på varför?

Nee, du måste ge oss mer information för att kunna hjälap dig

Komponenter?

Överklockat?

Hänt en gång innan?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Välkommen till Battlefield 4...

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Hej. Spelade BF4 på min nya dator(totalt 1,5h) sen bara frös skärmen visade bara ill rött. VARFÖR?

Om du verkligen vill ha hjälp så behöver du förklara mer detaljrikt om ditt problem. Att komma hit och starta en tråd med en mening räcker knappast till. Mer info om problemet = mer utförliga svar/hjälp.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Troligen för kallt i rummet och skärmen frös och blev rosenrasande!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Hej. Spelade BF4 på min nya dator(totalt 1,5h) sen bara frös skärmen visade bara ill rött. VARFÖR?

Hallå.
Det kan finnas flera anledningar.
Det ena är att du kanske överklockat ditt kort, och därmed blev det överansträngt och det röda kom fram.
Det andra är att det var en enda döfet artefekt, som visades och att ditt kort håller på att gå sönder.
Det tredje är att det kan ha varit/är glapp i din skärmkabel, eller kabelbrott vilket medförde detta.
Det fjärde att din skärm kanske håller på att gå sönder.
Och det femte är att något övrigt i din dator felade.
Igång och spela igen och se om det kommer tillbaka, kommer det tillbaka så får vi börja felsöka.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

har du de senaste drivrutinerna till grafikkortet?

JA

Skrivet av Bordsvatten:

Min dator fick blå skärm för typ en halv månad sen, kan du svara på varför?

Nee, du måste ge oss mer information för att kunna hjälap dig

Komponenter?

Överklockat?

Hänt en gång innan?

Inte överklockat. fick ihop datorn idag liksom
denna datorn. https://www.komplett.se/k/shoplist.a...0-F7EF32CE602C
men detta grafikkortet istället http://www.komplett.se/msi-radeon-r9-280x-gaming-3gb-gddr5/80...

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

JA

Inte överklockat. fick ihop datorn idag liksom
denna datorn. https://www.komplett.se/k/shoplist.a...0-F7EF32CE602C
men detta grafikkortet istället http://www.komplett.se/msi-radeon-r9-280x-gaming-3gb-gddr5/80...

Okey, se svar #5

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Okey, se svar #5

Vet inte riktigt hur jag ska förklara mer? Men jag har fläktarna på max av tre steg p chassit...

Permalänk
Medlem

nu när jag spelar så märker jag att ljudet bara skrapar kraftigt i en sekund ibland.

Permalänk
Medlem

Hittade en sak som mätte cpu användningen... men processor ligger på 3,8 å den är på 3,5 menas det med att den överklockas då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

nu när jag spelar så märker jag att ljudet bara skrapar kraftigt i en sekund ibland.

Har du prövat ett väl fungerande spel?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Använder du Mantle eller DX11? Mantle är inte fullt optimerat för just ditt grafikkort ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Har du prövat ett väl fungerande spel?

okej men jag har bara bf4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Använder du Mantle eller DX11? Mantle är inte fullt optimerat för just ditt grafikkort ännu

hur vet jag de?

Permalänk
Medlem

Står i video setting i bf4

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Vet inte riktigt hur jag ska förklara mer? Men jag har fläktarna på max av tre steg p chassit...

Tänkt dig in i vår situation. Vad skulle du vilja veta för att kunna göra en kvalificerad gissning om du fick frågan?

Till att börja med så kan man beskriva omständigheterna kring problemet lite mer utförligt; När fryser datorn, intermittent eller bara när du spelar BF4?
Om din dator kraschar i andra former - än BF4 - av stresstest så kan man fundera på om kylningen på CPU:n är som den ska; sitter den fast ordentligt, rätt mängd kylpasta? Vilka temperaturer hade ditt grafikkort/CPU vid krasch (GPUZ för GPU och OCCP för CPU)?
Har du stresstestat dina komponenter så du vet att dom håller måttet (FurMark för GPU och MemTest eller Prime95 för CPU)? Sitter kablarna som dom ska? Som Lifooz säger, det kan vara mycket som kan påverka. Beta av de tips du fått i denna tråd till att börja med så vi får en klarare bild av situationen.

Vad jag har förstått så är BF4 inte världens stabilaste spel direkt, så det är kanske inte så konstigt? EA stressar DICE (och andra spelutvecklare) att släppa sina titlar innan dom är riktigt färdiga och då kan resultatet bli därefter.

Jag får inte länken till din dator att fungera. Kortet verkar klara som mest 70 fps på BF3. Vad det innebär på BF4 vet jag inte men den borde inte överhetta GPU:n.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Står i video setting i bf4

kan inte hitta ett -,-

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

kan inte hitta ett -,-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

När spelet frös så hände det inget jag spelade på höga fps ca90-100 på high. Sen bar poff sa de så blev allt rött och ljudet brusade. Men nu när jag kör så sker det konstiga saker. Det typ flimrar till eller blir en fyrkant på skärmen som blinkar svart (fyrkant på 4x4 cm på en 24 tum skärm.

Permalänk
Medlem

Det alternativet finns inte på bf4 för mig...

Permalänk
Medlem

Beskrivning på lagg bugget!

Hej igen, jag sökte svar på mitt problem men sammanfattat så behövde jag mer kött på benen. Har inte haft tid att göra detta tidigare men n kommer det iaf.

När jag spelar bf4 så kommer det som lagg(se länk nedan) samma fenomen hände när jag testade Skyrim. jag har försökt att hitta ett mönster till detta problem men det händer helt random och kan variera med inget eller mycket på en bf4 match. Det känns dock som vissa banor laggar mer än andra. Men det kan vara en inbillning.

Jag har en helt ny dator sedan en vecka tillbaka (ej ny skärm). Har fått blue screen två gånger kommer bara ihåg det ena fel meddelandet dock. Det var att de troligen var fel på mina ram minnen. Jag har installerat drivrutiner till modekortet och till grafikkortet. Samt till Windows 8,1 pro såklart.
Datorn: https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13390...

Bilderna: http://www.youtube.com/watch?v=yJgR4IWh2rQ

Hoppas någon som vet eller någon som kan hjälpa mig felsöka. Tack mvh B0llA

Permalänk
Medlem

Märkte att det blir lite av samma problem i andra spel/program men mycket mindre.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Drivrutiner?

Vad ska man ha för drivruiner för MSI R9 280x? Får det inte att funka som jag vill så tänkte om någon kan länka mig de man "ska" ha. Känner att jag har testat alla men de funkar inte...

Permalänk
Medlem

Ser ut som du har fått ett kasst grafikkort helt enkelt.Byggde du ihop den själv och var du noga med att vara jordad eller ha ett sånt där armband som skyddar mot elektriska stötar ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ser ut som du har fått ett kasst grafikkort helt enkelt.Byggde du ihop den själv och var du noga med att vara jordad eller ha ett sånt där armband som skyddar mot elektriska stötar ??

Jag har byggt ihop den själv. Å ja det har jag varit extremt noga med pga mycket pengar man pysslar med Så du tror att det är defekt helt enkelt? Såg du bilderna på problemet?