Permalänk
Medlem

bluescreen ..

Tjenare! Jo började få bluescreen för drygt 3 veckor sedan då det är pfysical memory dump to harddrive eller ja vad det nu heter...
Sen nu fick jag bluescreen inatt sen när jag startade datorn imorse så ville den reparera vilket jag körde på, sedan efter det så nu har min fps i spel blivit skräp, allt laggar.. Sedan så formaterade jag om datorn men även nu så är det samma fel.

Har provat köra memory test och inga fel hittas. Dunno what to do nu så.. Förslag ?

Permalänk
Skrivet av mahiko:

Tjenare! Jo började få bluescreen för drygt 3 veckor sedan då det är pfysical memory dump to harddrive eller ja vad det nu heter...
Sen nu fick jag bluescreen inatt sen när jag startade datorn imorse så ville den reparera vilket jag körde på, sedan efter det så nu har min fps i spel blivit skräp, allt laggar.. Sedan så formaterade jag om datorn men även nu så är det samma fel.

Har provat köra memory test och inga fel hittas. Dunno what to do nu så.. Förslag ?

Du får inte bluescreen nu längre?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Har inte fått än bara gått i princip 3 timmar sen jag omformaterade, men det är som något typ sprängdes vid sista bluescreen ^^

Permalänk
Skrivet av mahiko:

Har inte fått än bara gått i princip 3 timmar sen jag omformaterade, men det är som något typ sprängdes vid sista bluescreen ^^

Jag skulle ominstallera windows HELT, ingen reparation om jag var du. Kan vara RAM fel eller DLL fel .... who knows?
Men börja med det, och hoppas på det bästa.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Jo asså jag har formaterat helt, gjorde bara den där reparationen innan. Men drog en full clean reinstall efter det som sagt, nu är det drygt 5-7 timmar sen och ingen bluescreen yet.. Men som sagt så är fpsen helt jävla fruktansvärt låg jämfört med vad jag hade innan bluescreen inträffade inatt.

Har även kört memtest med mera inget upptäcker något fel what so ever. :/

Permalänk
Medlem

Installerat alla drivrutiner igen som diverse kompontener kräver för att prestera?
Vet inte hur många gånger jag har glömt grafikdrivare efter nya OS installationer

Permalänk
Medlem

jodå, har nyaste geforce drivern ^^ samt alla andra... En annan sak är att innan när jag fick random bluescreens lite då och då innan igår så typ när jag startade om, joinade en match i cs go igen så hade jag låg fps i typ 1-2 min, sen gick det till sig :o... Jadu är fan clueless på detta..

Permalänk
Medlem

Verkar endast i cs jag har detta problem även, konstigt när jag formaterat, kollat igenom alla filer etc etc :S fattar noll här ^^
Har även tabbad i våld för att försöka framkalla något problem.. men inget har inträffat

Permalänk
Medlem

Har typ ordnat sig igen, gjorde typ inget så funkade allt bara. Och inga bluescreens

*EDIT* JK bluescreen ....... :/