Permalänk
Medlem

Windows 8 ISO fil?

Hej!
Tänkte köpa windows 8.1 av en kille på blocket som skrev följande:
'Skivan är bränd av mig. MEN innehållet är identiskt med originalet. Man kan enkelt uttryckt säga att den filen som jag lägger på skivan är samma som den Microsoft använder. Det är en så kallad ISO-fil och innebär en avbild (image på engelska) av originalskivan.'

Vad säger ni? Kan man köra på det endå eller är det sämre/något negativt med detta?

Permalänk

Det är inte sämre det är samma bara att det är en avbild av fil/filer och ser inge fel i det. Det är hur man kommer över nycklar/koder om det är på lagligt vis.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Det är inte sämre det är samma bara att det är en avbild av fil/filer och ser inge fel i det. Det är hur man kommer över nycklar/koder om det är på lagligt vis.

Hur menar du med nycklar/koder, hur kommer man över det?

Rent generellt sagt, ska jag köpa det eller inte köpa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam1237:

Hur menar du med nycklar/koder, hur kommer man över det?

Rent generellt sagt, ska jag köpa det eller inte köpa det?

Nyckeln är det viktiga! Jag skulle inte köpa, rent generellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Det är inte sämre det är samma bara att det är en avbild av fil/filer och ser inge fel i det. Det är hur man kommer över nycklar/koder om det är på lagligt vis.

FEL!

i detta läge är det en piratkopia han säljer eftersom kopian inte är godkänd av microsoft att säljas.

oavsett om du köper en cdkod så är det olagligt att ladda ner eller köpa en av microsoft icke godkänd iso eller skiva

t.ex du köper cdkod på blocket utan skiva då har du inte rätt att bara plocka en skiva på TPB utan ska använda antingen orginalskivan som hör till eller ladda ner skivan från en plats som är godkänd av microsoft.

och sen att han säljer en bränd skiva låter i mina ögon lite som ett scamförsök skulle inte godkänna annat än orginalskivan.

vem vet han kan ju sälja samma cdkod till flera tills den blir bannlyst å då flyger pengarna åt sjön.

iofs orginalskiva är ingen garanti men säkrare kort än bränd skiva å papperslapp med kod.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Inget illa menat, men vem i fsm namn skulle köpa en Windows licens på blocket ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

FEL!

i detta läge är det en piratkopia han säljer eftersom kopian inte är godkänd av microsoft att säljas.

oavsett om du köper en cdkod så är det olagligt att ladda ner eller köpa en av microsoft icke godkänd iso eller skiva

t.ex du köper cdkod på blocket utan skiva då har du inte rätt att bara plocka en skiva på TPB utan ska använda antingen orginalskivan som hör till eller ladda ner skivan från en plats som är godkänd av microsoft.

och sen att han säljer en bränd skiva låter i mina ögon lite som ett scamförsök skulle inte godkänna annat än orginalskivan.

vem vet han kan ju sälja samma cdkod till flera tills den blir bannlyst å då flyger pengarna åt sjön.

iofs orginalskiva är ingen garanti men säkrare kort än bränd skiva å papperslapp med kod.

Okej tack för infon!
Jag går nog på den säkra sidan då och avstår.
Men retail är fullersion om jag inte har fel?
Skulle jag då kunna köpa denna? http://www.blocket.se/goteborg/Windows_8_1_Pro_med_WMC___Reta... då det är pro och billigare? Eller ska jag köpa en Windows 8.1 fullversion i butik istället?

Permalänk

Jag bara säger att detta finns

http://www.go2keys.com/windows-81-professional-p-167.html

Det är lagligt säger de.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

FEL!

i detta läge är det en piratkopia han säljer eftersom kopian inte är godkänd av microsoft att säljas.

oavsett om du köper en cdkod så är det olagligt att ladda ner eller köpa en av microsoft icke godkänd iso eller skiva

t.ex du köper cdkod på blocket utan skiva då har du inte rätt att bara plocka en skiva på TPB utan ska använda antingen orginalskivan som hör till eller ladda ner skivan från en plats som är godkänd av microsoft.

och sen att han säljer en bränd skiva låter i mina ögon lite som ett scamförsök skulle inte godkänna annat än orginalskivan.

vem vet han kan ju sälja samma cdkod till flera tills den blir bannlyst å då flyger pengarna åt sjön.

iofs orginalskiva är ingen garanti men säkrare kort än bränd skiva å papperslapp med kod.

Du har rätt men med W8 och 8.1 är det lite annorlunda tycker jag för w8 skiva är värdelös utan giltig nyckel. W7 och neråt kunde man iallafall använda utan nyckel men du fick det inte uppdaterat o så.

Men w8 måsta du knäppa in nyckel för att det ska funka.

Men det är vad jag tycker.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

finns ju på prisjakt för 8-900kr ja skulle ej chansa!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/jonkoping/Wind...O_51995008.htm
Det är en digital version så jag har en oanvänt legit nyckel som du använder tillsammans med microsofts egna program för att ladda ner och installera / bränna windows 8 på ett usb / dvd.
Går att installera på en helt ny dator även uppgradera en äldre.
( http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-... )
Det är pro versionen så det går fritt att välja installationsspråk och mängder med extra funktioner.
Skrev han som säljer detta..Är det bra? Är licens dåligt?

http://www.blocket.se/stockholm/Wind...T_51997923.htm
licens?

Permalänk
Avstängd

What, du menar att jag skulle betala 150kr för att få access till Dreamspark trots att jag är student ?
Varför skulle man göra det när man kan gå via sin högskola och få samma access gratis ?