Ny ihopbyggt dator, stängs av när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Ny ihopbyggt dator, stängs av när jag spelar.

Tjaa, satte ihop min dator idag allt fungerade felfritt tills jag skulle börja csgo. Efter ungefär 10-15 stänger datorn av sig och startar igen. Tempen på CPU liger runt 38-45C. Har också de senaste drivrutinerna till grafikkortet/modekortet osv.

Här här ni specs på min dator :

ASUS Z87-A ATX 1

1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB

Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB

A-Data 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION,

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)

Noctua NH-D14

Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0

---
Noctua NF-S12B-ULN

Fractal Design Define R4 Svart

be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär 7

ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Svart Retail

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1

Permalänk
99:e percentilen

Detta kan vara ett trasigt nätagg. En dator jag byggde med samma nätagg började efter några månader starta om sig omedelbart när man startade CS:GO, LoL eller något annat "krävande" spel. (Omstarten skedde under laddningsskärmen, precis då det blev grafikkrävande.)

Prova att plocka ur grafikkortet och se om det funkar utan det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

har du klockat kortet eller cpun?

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Detta kan vara ett trasigt nätagg. En dator jag byggde med samma nätagg började efter några månader starta om sig omedelbart när man startade CS:GO, LoL eller något annat "krävande" spel. (Omstarten skedde under laddningsskärmen, precis då det blev grafikkrävande.)

Prova att plocka ur grafikkortet och se om det funkar utan det.

Okej, ska testa tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0xis:

har du klockat kortet eller cpun?

Nej inget av de

Permalänk
Medlem

Det låter ju som antingen att cpun blir överhettad och stänger av eller att nätagget tappar orken och datorn stänger av sig för att skydda delarna

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

samma nätagg

Varför fick TS ditt trasiga nätagg?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Varför fick TS ditt trasiga nätagg?

Ha ha..:D

Uppmärksamt! Du gjorde min fredag!

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem

Har du kollat så strömmen till GPUn är inkopplad korrekt. Om den saknas eller glappar kan det vara anledningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hej alla, tack för era svar och eran hjälp. Men det hjälpte att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet lite mer, hade inte det senaste tydligen. Nu funkar allt fel fritt!

// Rajmuj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leon1:

Varför fick TS ditt trasiga nätagg?

kork öhhh gghkjgkhh
ganska hjälpsam kommentar eller?

Ursäkta ville inte racka ner på dig för att du gillar att vara en pajas som alla skrattar åt:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

kork öhhh gghkjgkhh
ganska hjälpsam kommentar eller?

Ursäkta ville inte racka ner på dig för att du gillar att vara en pajas som alla skrattar åt:))

Har du ingen humor?? Inlägget var riktigt roligt, och uppmärksamt!

För att man är en NÖRD så måste man inte vara humorbefriad, tänk lite innan du svarar..

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macaroney:

Har du ingen humor?? Inlägget var riktigt roligt, och uppmärksamt!

För att man är en NÖRD så måste man inte vara humorbefriad, tänk lite innan du svarar..

Jag ber om ursäkt,det kanske var roligt men det tyckte nog inte ts först:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Jag ber om ursäkt,det kanske var roligt men det tyckte nog inte ts först:)

Låt TS tycka själv så slipper andra göra det åt honom.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60