Permalänk

2 grafikkort 3 skärmar

Hej antar att denna fråga finns någonstans men hittar inte som vanligt

OM jag har 2 st OLIKA nvidia kort, ett gt260 samt ett 8500

Kan jag då ha 3 st skärmar ändå o hur gör man om det fungerar.

Permalänk
Medlem

Givetvis kan du det. Bara stoppa i kabeln i respektive grafikkort och skärm

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

så då kan jag alltså slå ut "skrivbordet" på alla 3 skärmar ?

nu en annan fråga då då
Om jag vill att dein INTE ska använda 3 skärmar om jag drar igång ett spela måste jag ställa om det varje gång då i intsällningar
Tack för det snabba svaret förresten

Permalänk
Medlem

Har tre skärmar själv och den använder bara min primära skärm när jag startar ett program i fullskärm.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Tackar för svaren
ska hem o testa

Permalänk

Japp det fungerar men nu upplever jag att datorn är långsammare riktigt slö faktiskt efter jag satte i det andra kortet.

Nån som har en bra förklaring
Kan ju vara så att de inte riktigt syncar eller ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Da_King79:

Japp det fungerar men nu upplever jag att datorn är långsammare riktigt slö faktiskt efter jag satte i det andra kortet.

Nån som har en bra förklaring
Kan ju vara så att de inte riktigt syncar eller ?

Vad är det som inte känns rätt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

när jag tex drar igång en skärmsläckare så känns det fps:n ligger på 10 typ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Da_King79:

när jag tex drar igång en skärmsläckare så känns det fps:n ligger på 10 typ

Skärmsläckare?
Dagens I-landsproblem!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna köra med 3 skärmar utan att uppleva slöhet så skulle jag nog uppgradera burken med nyare grafikkort, CPU och lite annat smått och gott!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk

mjo ilandprobb finns i HELA sverige
jag har ett 285 som sitter i en annan burk kanske ska dra i det istället för ett 8500

Permalänk

tack för hjälpen